۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۴۴۲۷۳

سخنان عالم وهابی افراطی علیه امیر کویت جنجال آفرید

خبرگزاری رسا ـ سخنان عالم وهابی سعودی علیه امیر کویت با واکنش و اعتراض شدید علما و سیاستمداران این کشور مواجه شد.
محمد العريفي از علماي وهابي عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النهرین نت، شیخ محمد العریفی از علمای وهابی عربستان سعودی که توهین وی به حضرت آیت الله سیستانی با جنجال فراوانی در جهان اسلام روبرو شد در صفحه توییتر خود از تظاهرات جریان وهابی علیه نظام سیاسی کویت حمایت و بر لزوم سرنگونی آل صباح تاکید کرد.

 

وی در این پیام تاکید کرد: باید به کسانی که تظاهرات آزادگان کویتی را محکوم کردند، بگویم که هر که با سلاح در برابر امام شرعی بایستند باید ابتدا با وی مذاکره کرد و در صوتی که این امر چاره ساز نبود به قتل وی پرداخت، پس چگونه است که در برابر تظاهرات مسالمت آمیز کویتی ها علیه حاکمی که شرایط ولایت را ندارد، ایستادگی می کنید.

 

العریفی از حمایت علمای شیعه از نظام آل صباح به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: جنبش آزادی طلب کویت که با حمایت علمای این کشور و مخالفت علمای رافضه مواجه شده است یک جنبش مسالمت آمیز و شرعی برای رسیدن به حق به شمار می آید.

 

سخنان این عالم وهابی بار دیگر جنجال ببار داشت و علما و شخصیت های مختلف جهان اسلام نسبت به این سخنان به شدت اعتراض کردند.

 

خالد الشرف، مسؤول بخش سخنرانی وزارت اوقاف و امور دینی کویت در پاسخ به این سخنان، گفت: سخنان العریفی درباره حمایت علما از اعتراضات اخیر غیردقیق و نادرست است و وی به خطرناک بودن این سخنان و تاثیر آن بر جامعه آگاهی ندارد. فتوای شرعی شخصی نظیر محمد العریفی بی ارزش است و ما نسبت به آن بی تفاوت هستیم.

 

ریاض السعدانی، نماینده پارلمان کویت نیز اظهار داشت: فاقد الشرایط ولایت خواندن امیر کویت توسط این فرد کاملا مردود است و ما و همه ملت کویت، همبستگی خود را با خاندان آل صباح اعلام می کنیم.

 

ناصر الدویله، نماینده سابق پارلمان هم تاکید کرد: سخنان محمد العریفی ظالم، دل بنده را به درد آورد، من گمان می کردم العریفی یک عالم دینی است، ولی به این نتیجه رسیدم که وی یک مرد سیاسی و کینه توز به شمار می آید.

 

گفتنی است شیخ محمد العریفی به دلیل توهین و کافر خواندن حضرت آیت الله سیستانی از ورود به کویت منع شده و وزیر کشور کویت نیز تاکید کرد که ممنوعیت ورود العریفی به خاک این کشور همچنان پابرجاست.

 

وزیر کشور کویت تاکید کرد که ممنوع الورود بودن العریفی به خاک کویت به دلیل افکاری است که منتشر می سازد./980/ب901/ک

ارسال نظرات