۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۴۴۲۹۳

برگزاری دعای عرفه در 50 مرکز فرهنگی روستاهای لرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: ‌با هماهنگی ‌های به‌عمل آمده فعالان فرهنگی و روحانیان مستقر 50 مرکز بخش و روستای استان لرستان دعای پرفیض عرفه را در این مناطق برگزار خواهند کرد.
برگزاری دعای عرفه در 50 مرکز فرهنگی روستاهای لرستان

حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری دعای عرفه در 50 مرکز بخش و روستای این استان خبر داد.

 مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی لرستان گفت: دعای عرفه شامل مضامین عارفانهای چون شناخت پروردگار، خود‌شناسی و تضرع به درگاه لایزال الهی است که می‌تواند تحولی عظیم در زندگی شخصی و جامعه اسلامی ایجاد کند.

وی با بیان این که قرائت دعای عرفه سبب تزکیه و تهذیب نفس و نزدیکی هرچه بیشتر مؤمنان با خداوند می‌شود ابراز داشت:‌ ‌با هماهنگی ‌های به‌عمل آمده فعالان فرهنگی و روحانیان مستقر 50 مرکز بخش و روستای استان لرستان دعای پرفیض عرفه را در این مناطق برگزار خواهند کرد.

حجت الاسلام خادمی خاطرنشان کرد:‌ دعای پرفیض عرفه در مصلای الغدیر شهرستان خرم آباد چهارم آبان ماه ساعت 14:30 قرائت خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری بیش از 500 گفتمان دینی در شش ماهه نخست سال جاری در این استان خبر داد و اظهار داشت:‌ برگزاری گفتمان دینی و نشست های معرفتی و جلسات پرسش و پاسخ یکی از نیاز های اساسی جامعه کنونی است.

وی هدف از برگزاری این گفتمان ها را ترویج فرهنگ شیعی و پاسخ به شبهات دینی و فرهنگی جوانان به ‌ویژه دانش آموزان و دانشجویان عنوان کرد و افزود:‌ گفتمان های دینی در موضوعات عفاف و حجاب، ولایت فقیه، بیداری اسلامی، مهدویت، امر به‌ معروف‌ و نهی‌ از‌ منکر، آسیب های اجتماعی، جنگ نرم، مهارت های زندگی و نماز برگزار شد.

حجت الاسلام خادمی با اشاره به استقبال نسل جوان از برگزاری طرح گفتمان‌های دینی ابراز داشت:‌ ارتباط چهره به چهره، کمک به رشد علمی فضای مدارس و مساجد، تولید و بازتولید شناخت و آگاهی‌های دینی و فرهنگی برای رفع شبهات دینی به تناسب مقتضیات زمان از اهداف برگزاری این گفتمان‌ها محسوب می شود./9464/ت303/ب

ارسال نظرات