۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۴۴۳۰۶

چند خبر کوتاه از جنوب غرب

خبرگزاری رسا ـ اعلام برنامه های دعای عرفه در خوزستان و افتتاح دبیرستان علوم و معارف اسلامی پسرانه صدرا خرم‌آباد از مهم ترین عناوین اخبار کوتاه استان خوزستان است.
چند خبر کوتاه از جنوب غرب

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همزمان با برگزاری دعای عرفه و روز نیایش، ویژه برنامه های این روز از سوی هیئات مذهبی و حسینیه ها اعلام شد.

 

 مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز گفت: مراسم دعای عرفه با حضور علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه روز پنج شنبه در حیاط این مدرسه برگزار می شود.

 

 براساس این گزارش، قرائت دعای عرفه در بارگاه حضرت علی بن مهزیار اهوازی(ع) و در جوار شهدای گمنام این آستان ساعت 14 آغاز خواهد شد و حجت‌الاسلام شهیدی، از مداحان حرم حضرت معصومه(س) به قرائت دعای عرفه می‌پردازد.

 

 حسینیه ثارالله اهواز مراسم دعای عرفه را با نوای حاج صادق آهنگران در ساعت 30/14 آغاز می کند.

 

 در دانشگاه شهید چمران نیز دانشجویان ساعت 14 با حضور در مزار شهدای گمنام تازه دفن شده به قرائت دعای عرفه خواهند پرداخت که حجت‌الاسلام میرعلایی سخنران و محمد نصرالهی مداح این مراسم خواهند بود.

 

 دانشجویان دانشگاه آزاد اهواز نیز ساعت 14در سالن تربیت بدنی این دانشگاه مراسم دعای عرفه را با نوای مصطفی مروانی برگزار می کند.

 

 دعای عرفه در مناطق عملیاتی با حضور مردم و کاروان های راهیان نور در حال و هوایی معطر به بوی شهدا برگزار می شود.

 

در زیارتگاه شهدای فتح المبین و فکه نیز ساعت 13 مراسم دعای عرفه آغاز خواهد شد.

 

 در شلمچه آیین دعای عرفه با سخنرانی حجت الاسلام حسن ملایی و مداحی حاج اسلام میزایی برگزار خواهد شد.

 

 مراسم روز نیایش همراه با قرائت دعای و عرفه و سخنرانی حجت الاسلام مدرسی، خطیب برجسته کشوری ساعت 14 در مصلای نماز جمعه آبادان برگزار خواهد شد.

 

 تولید کالای با کیفیت در کشور تحریم محصولات خارجی را در پی دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالصفا نجاتی، معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگلیویه بویراحمد، در جمع دست اندرکاران کانون تفکر بسیجی سپاه این استان با اشاره به شرایط امروز کشور، اقتصاد مقاومتی را متفاوت از اقتصاد ریاضتی دانست و بیان داشت: امروز نباید اجازه دهیم تحریم‌ های دشمن مؤثر واقع شوند، بلکه با پرهیز از اسراف و تنبلی و با احساس مسؤولیت به سخنان رهبر انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی ندای لبیک سر دهیم.

 وی به بیان ایثارگری‌ ها و رشادت‌ های جوانان ایران در دوران دفاع مقدس پرداخت و خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره شهدا سبب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد شد؛ چرا که امروز بیش از گذشته نیازمند ادامه راه شهدا و تکمیل حرکت آن‌ها و به نتیجه رساندن راه آغاز شده از دوران انقلاب هستیم.

 

 معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه بویراحمد اظهار داشت: با انجام اقدامات مناسب در راستای محقق ساختن اقتصاد مقاومتی به یقین اقتصاد خوبی را شکل خواهیم داد که به جای ریاضت و مشقت، تحریم‌ شکنی حرف نخست را خواهد زد و در سایه حضور مردم در اقتصاد، کشور به سوی پیشرفت و توسعه سوق داده می شود.

 نجاتی بهره‌گیری از توانایی‌ها و حرکت در مسیر تولید و اشتغال را از وظایف مردم در اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: تولید در کشور باید به سمتی سوق داده شود که نیاز به کالای خارجی به حداقل برسد.

 وی به تحریم ‌های دشمن با عنوان رویارویی سوم ایران با غرب اشاره و تصریح کرد: این تحریم‌ ها خود نوعی جنگ محسوب شده و باید به جای ریاضت به مردم و محاصره خود، آن را اداره و مدیریت کرد و فشار روانی را از روی مردم برداریم.

 معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه بویراحمد افزود: در اقتصاد مقاومتی و مواجهه با تحریم‌های موجود باید تولید ثروت را مد نظر قرار داد و تا جایی پیش رفت که اقتصاد کشور شکوفا شود.

 نجاتی با بیان این که در راه محقق سازی اقتصادی پویا بر مبنای کلام رهبری باید قوای سه گانه مشارکت داشته باشند، خاطرنشان ساخت: در این راه باید دولت، مجلس و قوه قضاییه مردم را باور داشته و بدانند که امروز نیز در میان جوانان، باکری‌ها و همت‌ها وجود دارند که تنها باید شناسایی و به آنان میدان داد.

 معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویر احمد تصریح کرد: امروز روز عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است تا با تولید ثروت و تلاش، تحریم‌ها را خنثی کرد.

 وی به وقوع پیوستن جنگ تحمیلی پس از انقلاب را خیزش دوم در ایران بیان کرد و اذعان داشت: جنگ تحولی عظیم بود که پایه‌گذار پیشرفت‌ های دیگر ایران اسلامی شد.

 نجاتی با اشاره به فضا سازی‌ها و جوسازی‌های زمان جنگ علیه نیروهای انقلابی اظهار کرد: سال ابتدایی جنگ کشور شدید ترین محرومیت‌ ها را تجربه کرد.

 معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویر احمد به دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ما در زمینه سیاسی و دفاع خوب حرکت کردیم اما در خصوص اقتصاد و فرهنگ همچنان با مشکلاتی رو به رو هستیم که با استفاده از تجربه ها، کشور را نه تنها از تحریم ها موفق عبور دهیم که به پیشرفت و توسعه نیز برسانیم.

 افتتاح دبیرستان علوم و معارف اسلامی پسرانه صدرا خرم‌آباد

دبیرستان علوم و معارف اسلامی پسرانه صدرا خرم‌آباد طی مراسمی روز سه‌شنبه، دوم مهرماه افتتاح شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاح مدرسه علوم و معارف اسلامی پسرانه صدرا خرم‌آباد، روز گذشته با حضور مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، رییس سازمان دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی کشور، حجت الاسلام خادمی مدیر‌کل تبلیغات اسلامی لرستا‌ن افتتاح شد.

 بنا بر این گزارش، این دبیرستان 537 متر مربع فضای آموزشی، 750 متر محوطه‌سازی و 130 متر طول حصار محوطه است و دارای چهار کلاس درس می‌‌باشد که کارفرمای این پروژه سازمان تبلیغات اسلامی بوده و اداره‌کل نوسازی مدارس به‌عنوان پیمانکار در این پروژه مشارکت داشته است.

 یادآور می‌‌شود، با افتتاح این دبیرستان 5 دبیرستان علوم و معارف اسلامی در لرستان فعالیت می‌کنند و هم‌اکنون 270 دانش‌آموز در این دبیرستان‌ها مشغول به تحصیل می باشند.

 گفتنی است در حال حاضر دو دبیرستان دیگر نیز در شهرهای نورآباد و کوهدشت در حال احداث می باشند./9464/پ203/ب

ارسال نظرات