۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۴۴۵۰۴
حجت الاسلام ساداتی خبر داد:

فعالیت یک هزار و 586 مبلغ در استان کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از وجود یک هزار و 586 مبلغ در استان برای فعالیت های تبلیغی خبر داد.
فعالیت یک هزار و 586 مبلغ در استان کهگیلویه و بویراحمد

حجت‌الاسلام سید مهدی ساداتی، مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: سازمان تبلیغات نهادی برخاسته از متن انقلاب اسلامی است که در سال 58 به فرمان امام خمینی(ره) تأسیس و تاکنون فعالیت‌ها و خدمات بی شماری را به عموم ارائه کرده است.

وی هدف ذاتی و عمده این سازمان را ترویج و نشر معارف اسلامی در سطح استان دانست و خاطرنشان ساخت: برنامه ‌های این سازمان حمایت و هدایت تشکل‌ های دینی، مذهبی، آموزش‌ های تخصصی، پژوهش‌های دینی و حمایت از ترویج و ترغیب قرآن‌آموزی بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به شرح دیگر وظایف اداره کل تبلیغات اسلامی این استان از جمله تبیین و شناساندن معارف و ارزش‌های اسلامی، ترویج اخلاق اسلامی، احیا اندیشه‌های تابناک اسلامی در بین مردم پرداخت و بیان کرد: 86 نفر از مبلغان ثابت تبلیغات اسلامی استان به صورت پاره وقت و تمام وقت در مناسبت‌ های مختلف فرهنگی، مذهبی و ملی برای ترویج احکام و دیگر مسائل مذهبی به مناطق مختلف اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام ساداتی همچنین ابراز داشت: از برنامه ‌های مهم روحانیان و مبلغان در طول سال می توان به برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس و دانشگاه ‌ها و همچنین برگزاری و اقامه نماز جماعت در استان اشاره کرد که اثرات کوتاه‌ مدت و بلند مدت مطلوبی داشته است.

وی به تعداد یک هزار و 500 مبلغ دیگر در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: از برنامه ‌های مهمی که تبلیغات اسلامی انجام داده توزیع بیش از 15 هزار جلد کتاب فرهنگی و دینی در این استان بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تعداد تشکل‌ های مذهبی تحت پوشش این اداره کل را یک ‌هزار و 400 تشکل عنوان کرد و بیان داشت: تبلیغات اسلامی استان به منظور ساماندهی تشکل‌ها و نیز ارائه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از سوی تشکل‌ها، خدمات لازم را به آن‌ها داده است.

حجت الاسلام ساداتی در ادامه سخنان خود بیان داشت: در استان کهگیلویه و بویر احمد 10 نمایندگی و اداره وجود دارد که به فعالیت‌ مذهبی و ارائه خدمات به مراجعان می پردازند.

وی نیاز استان به توسعه مراکز آموزشی با گرایش ‌های مختلف را ضروری دانست و اظهار کرد: در راستای توسعه مسائل فرهنگی، دبیرستان صدرا با گرایش مذهبی در استان راه‌اندازی شده و با توجه به محدودیت ‌ها و کمبود امکانات در سال اول با استقبال خوب دانش‌آموزان همراه شد.

حجت الاسلام ساداتی به همکاری آموزش و پرورش در راستای پیشبرد اهداف این مرکز آموزش اشاره و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان تاکنون همکاری خوبی داشته و انتظار می‌رود نسبت به توسعه این مراکز آموزشی در دیگر شهرستان‌های استان اقدامات لازم را انجام دهد.

 گفتنی است، در حال حاضر دبیرستان علوم و معارف صدرا در شهرستان‌ های گچساران و دهدشت مشغول ارائه خدمات به متقاضیان در رشته‌های معارف اسلامی است./9458/ت302/ب

ارسال نظرات