۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۴۴۵۳۳
سید علی فضل الله:

فتنه انگیزی خط مشی اصلی سیاست‌های بین المللی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه جنوب لبنان ضمن تاکید بر حفظ وحدت گفت: هدف اصلی دشمنان تفرقه انداختن میان مسلمانان است.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سید علی فضل الله خطیب جمعه جنوب لبنان، در نماز عید قربان، ضمن هشدار از اینکه فتنه انگیزی خط مشی اصلی سیاست‌های بین المللی است، خاطرنشان کرد:‌ ورود کشورهای بزرگ به تحولات جاری جهان عرب و تلاش آنها برای سوء استفاده از این اوضاع، تنها برای تقویت نفوذ خود در منطقه و جهان عرب است.

 

وی تاکید کرد: ما باید بر نقاط مشترک خود که مسلمانان را به دور یکدیگر جمع کرده است تاکید کنیم و در زمینه موارد اختلافی گفت‌و گوی جدی برگزار کنیم و به حساسیت‌های مذهبی و سیاسی اجازه طغیان ندهیم. زیرا استکبار جهانی به اختلافات ما که به منافع امت اسلامی نیست، می‌خندد و ما را مورد تمسخر قرار می‌دهد.

 

فضل الله بیان داشت:‌ یکی از بزرگترین مشکلات ما در جهان عرب و اسلام، آن است که ما برای پیروزی‌ای که بر قواعد و بنیان فکری، تربیتی و سیاسی آن تمرکز نکرده‌ایم، عجله داریم. ما باید بدانیم که فتنه چه مذهبی باشد چه سیاسی، از پیشرفت ما به سمت افق‌های باز سیاسی در جهان عرب و اسلام جلوگیری می‌کند.

 

وی همچنین خطاب به مردم لبنان تأکید کرد: مردم لبنان باید امنیت و آرامش خود را با دستهای خود بسازند و از کشورهای بزرگ که می‌خواهند برنامه‌های خارجی لبنان به شکست منجر شود، کمک نگیرند؛ و بدانند که گفت‎وگوی عقلانی همراه با آرامش و از بین بردن ناآرامی همراه با احترام به آزادی بیان، قوانینی است که باید برای حمایت از آرامش داخلی در جامعه تثیبت گردد./994/د102/ک

ارسال نظرات