۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۴۴۸۱۳

«شرح اسم» رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با نخستین همایش غدیر و بیداری اسلامی در تبریز کتاب شرح اسم در بردارنده زندگی‌نامه رهبر معظم انقلاب، معرفی شد.
رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با نخستین همایش غدیر و بیداری اسلامی در تبریز عصر روز گذشته کتاب شرح اسم در بردارنده زندگی‌نامه رهبر معظم انقلاب، از سوی مجدالدین معلمی، معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور معرفی شد.

 

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران به تشریح اهمیت انتشار کتاب «شرح اسم» پرداخت و اظهار داشت: این کتاب برای نسل جوانی که اطلاع چندانی از شخصیت علمی، ذوق و شعر و ادب و دیگر ویژگی های رهبر معظم انقلاب ندارند تأثیر بسیاری دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: شرح اسم، کتاب آغازینی است در این خصوص و ضرورت دارد کتاب های متعددی نوشته شود، این گونه کتاب ها می توانند دست مایه دیگر فعالیت های فرهنگی و هنری در کشور باشند، در حقیقت وجود چنین آثاری برای آشنایی نسل جوان از زندگی رهبر معظم انقلاب در دوران پیش از انقلاب و تبعید و زندانی شدن معظم له ضرورت دارد.

 

حسینی با بیان این‌که کمتر کتابی در خصوص زندگی درخشان رهبر معظم انقلاب اسلامی در گذشته تالیف شده و به چاپ رسیده است، گفت: کتاب شرح اسم (زندگینامه رهبر معظم انقلاب) به تألیف هدایت‌الله بهبودی گامی در جهت تبیین شخصیت و زندگانی مرجع عالیقدر جهان تشیع و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

 

همچنین میکائیل جمال‌پور، دبیر علمی همایش فرهنگ غدیر و بیداری اسلامی با بیان این‌که این همایش با هدف بررسی نقش فرهنگ غدیر در بیداری اسلامی برگزار می شود، اظهار داشت: 45 عنوان مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که از این تعداد هفت مقاله به صورت سخنرانی ارائه و بقیه در کتاب مجموعه مقالات این همایش به چاپ خواهد رسید.

 

وی افزود: غدیر؛ احیای هویت اسلامی مسلمانان، فرهنگ غدیر، بیداری اسلامی و عصر ظهور، فرهنگ غدیر و بیداری اسلامی از منظر امام خمینی(ره) فرهنگ غدیر و بیداری اسلامی از منظر امام خامنه‌ای، فرهنگ غدیر و بیداری اسلامی از منظر اندیشمندان جهان اسلام، غدیر و صدور انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی در افق فرهنگ غدیر، فرهنگ غدیر و آینده بیداری اسلامی، آسیب‌شناسی بیداری اسلامی در پرتو فرهنگ غدیر و در نهایت غدیر و آموزه‌های تربیت سیاسی از جمله محورهای اصلی این همایش است.

 

اورنگی، مسؤول سازمان بسیج اساتید آذربایجان‌شرقی نیز هدف از برگزاری این همایش را در شرایط کنونی جهان الگو کردن فرهنگ غدیر در جوامع مختلف به خصوص جوامع اسلامی بیان کرد و گفت: زمینه‌های اجرای این همایش برای بار نخست با مشارکت دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و بسیج اساتید استان و فراخوان ارسال مقاله به دبیرخانه آن در خرداد ماه امسال انجام شد.

 

وی افزود: موضوع مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش غدیر احیای هویت اسلامی، فرهنگ غدیر بیداری اسلامی و عصر حضور، فرهنگ غدیر از منظر امام خمینی(ره)، آسیب‌شناسی بیداری اسلامی در پرتو فرهنگ غدیر، فرهنگ غدیر از منظر امام خامنه‌ای (مدظله تعالی) و فرهنگ غدیر و آینده بیداری اسلامی بود که از این تعداد 20 اثر انتخاب و به صورت کتاب در آمده است./935/پ202/س

ارسال نظرات