۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۱۴۴۸۱۶
مدیرکل عربی و آفریقایی سازمان فرهنگ و ارتباطات:

استکبار جنگ دیگری علیه غدیر آغاز کرده است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل عربی و آفریقایی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: استکبار جهانی افزون بر جنگ های متعددی که علیه اسلام و ایران به راه انداخته، امروز جنگ دیگری در مبارزه با فرهنگ غدیر آغاز کرده است.
عدير غدير، جشن عيد غدير

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت اسلام ابراهیم انصاری، مدیرکل عربی و آفریقایی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عصر روز گذشته در همایش فرهنگ غدیر و بیداری اسلامی که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان اسلام ناب محمدی(ص) در طول تاریخ به روش‌های مختلف در جهت مقابله با فرهنگ غدیر و ولایت حرکت کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: اگر تا دیروز کتمان حقیقت غدیرخم راهی برای مقابله با اسلام حقیقی و تشیع بوده است، استکبار جهانی افزون بر جنگ های متعددی که علیه اسلام و ایران به راه انداخته، امروز جنگ دیگری در مبارزه با فرهنگ غدیر آغاز کرده است.

 

مدیرکل عربی و آفریقایی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: استکبار تلاش بسیاری انجام داده تا مانع گرایش مردم جهان به انقلاب اسلامی شود و در این مسیر سعی کرد تا میان شیعه و سنی اختلاف افکنی کند، حقیقت آن است که بیداری اسلامی نشأت گرفته از فرهنگ ولایی انقلاب اسلامی است.

 

حجت الاسلام انصاری یادآور شد: مردم کشورهای منطقه مردمی نمازخوان و اهل قرآن بوده و هستند و مشکل اصلی موجود در این کشورها مشکل رهبری بوده و برای رفع همین مشکل نیز قیام کردند، روند انقلاب اسلامی ایران همان روند غدیر است و ما در مسیر غدیر و انقلاب ثابت قدم خواهیم ماند.

 

وی در پایان با تأکید بر لزوم آشنایی شیعیان با فرهنگ غدیر افزود: مرحله نهایی نبوت حضرت ابراهیم(ع) از منظر آیات قرآن، امامت است و این امر اهمیت امامت را نشان می دهد، اگر بتوانیم فرهنگ و فلسفه غدیر را به خوبی در سراسر جهان ترویج دهیم، ملت‌های مسلمان هیچگاه زیر سلطه رژیم‌های مستکبر نخواهند رفت.

 

همچنین حجت الاسلام عباس نصیری فرد، معاون آموزشی سازمان بسیج اساتید دانشگاه های کشور در سخنانی با تأکید بر این‌که باید مفاهیم مبتنی بر اسلام ناب محمدی را در ساختارها و الفاظ جدید به جهانیان منتقل کنیم، اظهار داشت: حق غدیر ادا نشده است، غدیر مخصوص شیعیان و مسلمانان نیست، بلکه غدیر برای تمام بشریت است.

 

وی مشکل اصلی شیعیان را درک ناکافی از واقعه غدیر دانست و گفت: رسالت مهم و خطیر امروز روحانیت شناساندن درست فلسفه و حقیقت غدیر است، اگر امت اسلامی شناخت درستی از این واقعه مهم تاریخی داشته باشند، غرب به خود جرأت اهانت به مقدسات اسلامی را نخواهد داد.

 

حجت الاسلام نصیری فرد توهین به مقدسات مسلمانان، آتش زدن قرآن و توهین به پیامبر اسلام را نشان از ترس دشمنان نسبت به جهانی شدن اسلام و ترویج فرهنگ غدیر دانست و گفت: ترس دشمنان از وحدت و درکنار هم بودن مسلمانان است، از این رو استراتژی امروز غرب در مواجه با مسلمانان جهان، اسلام هراسی و ایجاد ترس و تفرقه در بین شیعه و سنی جهان است.

 

وی در پایان با تأکید بر این‌که تمام مکاتب منشعب از افکار بشریت حتی در مواردی که پیشرفت کرده اند، به بن بست رسیده اند، گفت: ریل حرکت فکری جهان عوض شده و فرصتی به صورت عام برای مسلمانان و به طور خاص برای شیعیان به وجود آورده است، در این تغییر و تحولات جهانی، اسلام یگانه مبنایی است که برای تمام شئون انسانی حرفی برای گفتن دارد./935/پ202/س

ارسال نظرات