۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۴۵۰۳۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

غدیر هویت اصلی امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، غدیر را مبنای تکامل مبعث و حیات و دوام آن بر شمرد و گفت: غدیر هویت اصلی امت اسلامی است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که پیام غدیر کمال دین است، گفت: امروز تأثیر گذاری ولایت در دنیای اسلام قابل توجه است.

 

وی غدیر را همه اسلام خواند و افزود: اگر درک درستی داشته باشیم غدیر همه هویت مسلمانان است و برای ما شیعیان از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید به شکل ویژه به این مسأله اعتقادی نگاه کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان ضمن تأکید به احیاء دوباره غدیر خم تصریح کرد: ما باید غدیر را به هر شکل و روشی که می توانیم احیاء کنیم و باید هویت خود را در این فضای موجود جامعه جهانی که بحران هویت است و جوامع بشری به شدت دچار بحران هویت هستند، دوباره تعریف کنیم.

 

وی تضعیف جایگاه امامت و ولایت را یکی از مهم ترین اهداف دشمنان اسلام ناب برشمرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی در حالی به پیروزی رسید که محور حرکت این انقلاب بر پایه رهبری و ولایت استوار است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: امام راحل توانست با تدبیر و درایت و بر پایه ولایت، انقلاب اسلامی را به ثمر برساند که امروز این انقلاب الگوی بسیاری از کشورها در جهان قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام یاری با اشاره به این که دشمنان از هر ابزاری برای ضربه زدن به ولایت استفاده می کند، ادامه داد:  غدیر نقطه آغازی است از یک حرکت بسیار زیبا، که تداوم راه همه انبیاء بوده است.

 


وی با بیان این که غدیر عید انبیاء الهی است، ادامه داد: اگر ما امروز دارای مکتب جعفری و تاسوعا و عاشورا هستیم، همه این ها به برکت غدیر است.

 

حجت الاسلام یاری غدیر را مبنای تکامل مبعث و حیات و دوام آن بر شمرد و با اشاره به این که امروز همه ما در برابر مسأله مهم غدیر مسؤول هستیم، یادآورشد: در این راستا لازم است ضمن برنامه ریزی دقیق، اهداف غدیر را در امور جامعه نهادینه سازیم.

 

وی احیای سنت ها و سیره معصومین (ع) در جامعه را در راستای فرهنگ غدیر برشمرد و خواستار مردمی شدن ویژه برنامه های ایام غدیر و هفته ولایت در استان شد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان بر هدف‌مند کردن برنامه ها و فعالیت های فرهنگی غدیر و کوشش برای فرهنگ سازی فعالیت های غدیر در جامعه تأکید کرد و اظهارداشت: این برنامه باید به صورت جذاب و با بکارگیری نیروهای توانمند در جهت تقویت فرهنگ غدیر اجرایی شود.

 

حجت الاسلام یاری  با اشاره به این که غدیر اساس تفکر دینی امت اسلامی است، گفت: غدیر تفکرو فرهنگ تشیع است و اختصاص به مقطع و زمان خاص ندارد و این تفکر باید همه جا و همه وقت در جامعه متبلور باشد و این از مهم ترین وظایف مسؤولان به ویژه متولیان فرهنگی است./950/پ202/س

ارسال نظرات