۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۴۵۱۴۶

طرح جامع امامزاده ابراهیم مراغه رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ پس از اجرای طرح توسعه امامزاده ابراهیم مراغه، فضای معنوی این مرکز به 46 هزار و 146 متر مربع افزایش خواهد یافت.
امامزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در مراسم رونمایی از طرح جامع امامزاده ابراهیم مراغه با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر اظهار داشت: فلسفه ولایت و امامت را باید در رسالت انبیای الهی و حقیقت واقعه تاریخی غدیرخم جستجو کرد.

 

وی با تأکید بر نگرش جهانی به واقعه غدیر و تبیین جلوه های آن حادثه بزرگ تاریخی برای عموم مردم افزود: تبیین مناسب مسأله غدیر زمینه ساز تقویت جایگاه ولایت و امامت در جامعه اسلامی است، باید زوایای پنهان واقعه غدیر برای سطوح مختلف جامعه به ویژه نسل جوان بازگو شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌ وحدت‌آفرین عید غدیرخم در میان امت اسلامی تصریح کرد: حقیقت واقعه غدیر خم باید با استناد به منابع تاریخی و روایی برای نسل های آینده تبیین شود، چراکه اگر شناخت صحیح از ضرورت رهبری الهی در جامعه اسلامی نداشته باشیم، منحرف خواهیم شد.

 

همچنین مهدی دواتگری، نماینده مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه معنوی و رازشمند امامزادگان همواره نزد شیعیان به‌ویژه ملت ایران اظهار داشت: وجود با برکت امامزادگان در کشور همواره مأمنی برای رفع مشکلات دنیوی و اخروی مردم بوده است.

 

وی ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) را از برکات امامزادگان کشور دانست و گفت: امامزادگان روحیه ظلم ستیزی و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم را در سرزمین اسلامی پایدار کردند، امامزاده ها سیاست اسلام برای روشن نگه داشتن چراغ هدایت بوده و هر جایی که پرچمی به عنوان فرزند معصومین بر افراشته می شود، مردم در آنجا جمع می شوند.

 

منصور صادقی اصل، فرماندار مراغه نیز در سخنانی امامزادگان را نماد آرمان های اسلامی و مایه خیر و برکت در کشور دانست و با تقدیر از دست‌اندرکاران طرح توسعه امامزاده ابراهیم این شهرستان گفت: برای اجرای این پروژه نهایت همکاری و تلاش خود را با اداره کل اوقاف استان خواهیم داشت.

 

گفتنی است، امامزاده ابراهیم مراغه از امامزادگان شاخص و مهم استان آذربایجان‌شرقی بوده و تنها امامزاده ای است که با سه واسطه به حضرت موسی بن جعفر(ع) می رسد. طرح جامع توسعه امامزاده چکان در محورهای زیارتی، اداری، آموزشی، استراحتگاه، زایرسرا، ورزشی و فضای سبز اجرا می شود.

 

این محورها در 44 برنامه در طرح جامع توسعه گنجانده شده که در مراحل مختلف اجرا می شود که هم اکنون این مکان دارای 646 متر مربع بوده که پس از اجرای طرح توسعه، وسعت آن به 46 هزار و 146 متر مربع با 9 هزار و 324 متر مربع امکانات احداثی افزایش می یابد./935/پ202/س

ارسال نظرات