۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۴۵۲۵۶
نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها(36)؛

رسانه های دینی ولایت مداری عملی را در جامعه ترویج کنند

خبرگزار ی رسا ـ استاد حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان درس اصلی غدیر را ولایت مداری دانست و گفت: رسانه ها باید کاری کنند که مردم در عمل پیرو ولایت باشند.
حجت الاسلام يوسف تديني، معاون تبليغ و آموزشهاي کاربردي حوزه علميه سيستان و بلوچستان

حجت الاسلام یوسف تدینی معاون پیشین تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، به رسانه های دینی توصیه کرد بحث ولایت مداری به معنای واقعی که درس اصلی غدیر است را به جامعه منعکس  و کاری کنند که مردم در عمل پیرو ولایت باشند.


وی افزود: برخی می گویند امیرالمؤمنین(ع) تاج سر ما است اما بر خلاف فرمایشات حضرت عمل می کنند این افراد مانند همان کسانی هستند که به امام رضا(ع) مراجعه کردند و گفتند ما شیعیان شما هستیم، به همین دلیل حضرت آنها را راه نداد و فرمودند شیعه واقعی امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین (ع)، سلمان و ابوذر هستند حرف شما خلاف واقع بود اگر می گفتید ما از محبان شما هستیم همان لحظه اول شما را به حضور می پذیرفتیم.


معاون پیشین تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان با تأکید بر این که رسانه باید شیعیان را به همدلی، همکاری و توافق دعوت کند، گفت: فضایی که در عرصه سیاسی و رسانه های کشور وجود دارد به گونه ای نیست که مورد رضایت امام زمان(عج) باشد.


رضایت امام زمان(عج) در گرو رضایت رهبر معظم انقلاب است
حجت الاسلام تدینی با اشاره به فرمایشات و توصیه های مقام معظم رهبری به مسؤولان، ابراز داشت: عده ای که ادعای ولایت مداری دارند حاضر نشدند به این فرمایشات عمل کنند و مطیع واقعی باشند؛ اگر بتوانیم رضایت رهبر معظم انقلاب را بدست آوریم بی شک رضایت امام عصر(عج) را نیز کسب کرده ایم.


وی در تبیین روایتی از پیامبر(ص) گفت: حضرت خطاب به امام علی(ع) فرمودند اگر مردم با تو همدل و همراه بودند حکومت را بپذیر اما اگر دیدی اختلاف بوجود می آید و مردم جبهه بندی می شوند مهار ناقه خلافت را بر روی کوهانش بینداز و رها کن؛ اما متأسفانه امروز شاهد جنگ قدرت ها هستیم زیرا که هوای نفس بیداد می کند.


این مبلغ حوزوی با انتقاد از اظهار نظر های خلاف واقع برخی در رسانه ها، اظهار کرد: این دورغ ها موجب گمراهی بعضی از مردم می شود و همه به خاطر پیروی از هوای نفس است.


رسانه های دینی مفهوم اصلی دین را به مسؤولان منتقل کنند
حجت الاسلام تدینی در تشریح وظیفه رسانه های دینی، گفت: این رسانه ها باید مفاهیم اصلی دین را به مسؤولان منتقل کنند؛ با توجه ارتباط شما با کارشناسان حوزوی و دینی اگر بتوانید فضایی را به وجود آورید که کلمات امیرالمؤمنین(ع) مختص به این ایام نباشد بلکه در طول سال طریقه برخورد مدیران با زیر دستان و تعاملات ایشان تبیین شود بسیار خوب خواهد بود.


وی با اشاره به توصیه های مدیریتی امام علی(ع) در عهد نامه مالک اشتر، اضافه کرد: اگر این فرمایشات با شرح و توضیحات کامل بزرگان حوزه به مدیران ما منتقل شود دیگر شاهد مشکلات کنونی نخواهیم بود؛ از جمله این که برخی اختلافات را به فضای رسانه می کشند.

 

معاون پیشین تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان مشکلات و اختلافات کنونی را ناشی از عدم تبعیت از ولایت فقیه دانست و گفت: اگر ادعا داریم که مطیع هستیم سعی کنیم از فرمایشات مقام معظم رهبری پیروی و نگاه خود را به دیدگاه های ایشان نزدیک کنیم.


حجت الاسلام تدینی با بیان این که پیروی از ولایت فقیه همواره هزینه داشته است، ابراز داشت: اگر بخواهید حرف بحق امیرالمؤمنین و کلام ولایت مطلقه فقیه را در ایام نزدیک به انتخابات بزنید و وارد بازی دشمنان نشوید باید مشکلات را تحمل کنید./928/پ202/ج

ارسال نظرات