۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۴۵۳۲۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

حاکمیت معارف علوی و سیاست برخاسته از ولایت پیام بنیادین غدیر است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با تأکید براین که غدیر یک تفکر، نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت حکایت می‌کند، ادامه داد: پیام بنیادین غدیر حاکمیت معارف علوی و سیاست برخاسته از ولایت بر پهنای هستی است.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين

حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید به تبیین واقعه عظیم غدیر پرداخت و گفت: خط سیر رهبری در اسلام همزمان با واقعه غدیر به صورت کامل و رسمی از سوی پیامبر گرامی اسلام ترسیم و تبیین شد.

 

وی با بیان این که پیام عظیم پیامبر گرامی اسلام در واقعه غدیر الهام بخش جوامع انسانی است، افزود: غدیر در آسمان، عهد معهود و در زمین، میثاق مأخوذ و جمع مشهود، عید آل محمد (ص) و اظهار سر مکنون الهی است که در آن وظیفه خطیر هدایت مسلمانان و بشریت از نبوت به ولایت رسید.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با تأکید براین که غدیر یک تفکر، نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت حکایت می‌کند، ادامه داد: پیام بنیادین غدیر حاکمیت معارف علوی و سیاست برخاسته از ولایت بر پهنای هستی است.

 

حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به این که غدیر نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت است، تصریح کرد: غدیر همچون چشمه‌ای است که تا پایان هستی می‌جوشد، کوثری است که فنا بر نمی‌دارد، افقی بی‌کرانه و خورشیدی عالم‌تاب است.

 

وی با بیان این که غدیر روز حماسه جاوید، روز ولایت، روز امامت، روز وصایت، روز تکمیل دین و بیان حق است، خاطرنشان کرد: این واقعه عظیم اسلام روز رسیدن به حق و حقیقت است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با تأکید براین که پیام غدیر باید در همه عالم فراگیر شود، ادامه داد: پاسداری و درک غدیر مانع از رخداد وقایعی نظیر عاشورا و غربت ولایت خواهد شد.

 

وی با بیان این که بها دادن به غدیر، ادای احترام به تکمیل دین و اتمام نعمت و کاشتن بذر ولایت در جان ها است، تصریح کرد: درک صحیح غدیر موجب روشن شدن مسیر حرکت انسان به سوی سعادت و کمال و رهایی از ظلمت می شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین از واقعه غدیر به عنوان ارزشمند ترین خاستگاه جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: مفهوم واقعی غدیر باید شاکله همه فعالیت های دینی و فرهنگی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به این که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز غدیر در عرصه جهانی نیز در حال نهادینه شدن است، خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت های موجود در کشور به منظور بسط و گسترش هر چه بیشتر فرهنگ غدیر در آن سوی مرزهای جغرافیایی بهره گیریم.

 

وی فرهنگ غدیر را حلال همه مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه بشری دانست و تصریح کرد: اگر مفهوم متعالی و ارزشمند غدیر در جهان امروز به عنوان یک فرهنگ و گفتمان نهادینه شود بشریت به سعادت و تعالی حقیقی دست خواهد یافت.

 

حجت الاسلام نعمت الهی با تأکید بر اینکه امروز باید در سایه فرهنگ غدیر در جهت وحدت امت اسلامی گام برداریم، خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام تلاش می کنند با سوء استفاده از برخی مسائل، زمینه جدایی و تفرقه امت اسلام را فراهم کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام راحل، اسلام، رسالت، ولایت و غدیر تجدید حیات یافت و با تداوم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای این مکتب حیات بخش چنان با عظمت و عزت در جهان معرفی شد که در طول تاریخ اسلام بی نظیر است./950/ت302/س

ارسال نظرات