۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۱۴۵۵۴۶

همایش سراسری مداحان بسیجی برگزار شد

خبرگزاری رسا - همایش سراسری مداحان بسیجی با نام «بسیج امتدادعاشورا» در حسینبه فاطمه الزهرا(س) سپاه محمد رسول الله تهران (ص) برگزار شد.
همايش مداحان بسيجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا همایش سراسری مداحان بسیجی با نام «بسیج امتداد عاشورا» عصر دیروز در حسینیه فاطمه الزهرا(س) سپاه محمد رسول الله(ص) با حضور سردار نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین تهران برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام علیرضا پناهیان با تأکید بر این که افزایش محبت به ایمان، درک زیبایی ایمان و کرنش در برابر ایمان و ملحقات آن مسائلی است که مداحان باید در دل مؤمنین ایجاد کنند اظهار داشت: اگر مداح اهل بیت(ع) بتواند زیبایی دین را در جان مردم نهادینه کند کار خدایی کرده است.

وی با بیان این که در شهر تهران محافل عاشورایی بسیار است اما دسته های عزاداری رونق لازم را ندارد گفت: بعد از انقلاب عده ای گفتند به جای راه انداختن دسته های عزاداری تظاهرات می‌کنیم در حالی که امام خمینی(ره) فرمودند دسته ها نباید تبدیل به تظاهرات بشود.

در ادامه همایش سردار محمد رضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به این‌که جایگاه دارای ارزش و قداست مداح اهل بیت(ع) باید پاس داشته شود ابراز داشت: مقام معظم رهبری فرمودند گاهی تأثیر شعری که شما می خوانید از یک ساعت بحث مستدل بیشتر است.

وی با تأکید بر نقش مداحان در تبیین اقتصاد مقاومتی برای مردم عنوان داشت: اصلاح الگوی مصرف و عدم مصرف کالای خارجی جزو ارکان اقتصاد مقاومتی هستند که مداحان باید اینها را برای مردم بیان کنند و چه زیباست آنچه ولایت از ما خواسته است را بازگو کنیم.

لازم به ذکر است در این همایش مداحان اهل بیت(ع) از استان های مختلف به ذکر مصیبت پرداختند و همچنین علوی شاعر اهل بیت(ع) از قم سروده های خود را تقدیم حضار کرد.

 شایان ذکر است در این همایش خواهران بسیجی مداح اهل بیت(ع) نیز حضور پررنگی داشتند./956/پ203/ص

ارسال نظرات