۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۴۵۸۲۱
رییس هیأت مدیره کانون مداحان:

مداحان با رفتار و گفتار خود حافظ دین باشند

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت مدیره کانون مداحان کشور با بیان این که رسالت مداحان در زنده‌ نگه داشتن فرهنگ عاشورایی غیر قابل انکار است، گفت: مداحان با رفتار و گفتار خود حافظ دین باشند.
مداحان با رفتار و گفتار خود حافظ دین باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، علی آهی، رییس هیأت مدیره کانون مداحان کشور روز در مراسم افتتاحیه دهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در اردبیل با تأکید بر این‌که عشق و ارادت به ساحت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نجات‌بخش بشریت از ظلم مستکبران است، اظهار داشت: رسالت مداحان در زنده‌ نگه داشتن فرهنگ عاشورایی غیر قابل انکار است.

 

وی با اشاره به این‌که مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) حافظ و پاسدار اصول و فروع دین هستند، گفت: مداحان بایستی به رسالت خطیری که بر عهده‌شان است، واقف باشند، چراکه هرگونه انحراف در مسیر تببین فرهنگ عاشورایی انحراف جامعه بشری را به دنبال خواهد داشت.

 

رییس هیأت مدیره کانون مداحان کشور با تأکید بر این‌که اجلاس پیرغلامان حسینی در شهر اردبیل فرصتی برای بازخوانی رسالت دین‌مان است، گفت: مداحان اهل بیت (ع) با رفتار و گفتار خود باید حافظ اصول و فروع باشند.

 

همچنین محمدحسین صوفی، معاون صدای سازمان صدا و سیما در سخنانی با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری دهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در اردبیل اظهار داشت: مهم ترین درس مکتب عاشورا، تبعیت از ولایت فقیه است.

 

وی سوگواری و عزاداری در رثای شهادت اباعبدالله الحسین(ع) را تجدید میثاق با ولایت دانست و خاطرنشان کرد: صدا و سیما با تولید برنامه‌های محتوایی و مستند‌های ارزشی به استقبال ماه محرم خواهد رفت، افتخار می کنیم که‌ اذان مرحوم مؤذن‌زاده اردبیلی را به نام خود ثبت کرده‌ایم.

 

صوفی از اهدای لوح ثبتی اذان مرحوم مؤذن‌زاده به عنوان یک اثر ماندگار و تاریخی به رادیو جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: این اثر ارزشمند و فاخر سال‌هاست که جلابخش روح و جان امت اسلامی به‌ویژه مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی است.

 

گفتنی است، شش دوره اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در تهران و چهار دوره آن نیز در زنجان، بوشهر و همدان برگزار شده بود که دهمین دوره اجلاس در شهر اردبیل در حال برگزاری است./935/پ202/ب

ارسال نظرات