۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۴۵۸۳۱
امروز در مشهد؛

هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) العالمیه با رقابت طلابی از 13 ملیت در 6 رشته در مشهد کار خود را آغاز کرد.
المپياد قرآن و حديث جامعه المصطفي العالميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد٬ محفل انس با قرآن و مراسم افتتاحیه هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) العالمیه٬ ظهر امروز با تلاوت استاد کاشفی٬ قاری بین‌المللی قرآن و سخنرانی حجت‌الاسلام محمدحسین مهدوی مهر٬ رییس مجتمع جامعه المصطفی(ص) العالمیه٬ مرکز آموزش عالی مشهد٬ در محل این مجتمع برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی مهر در بیان اهمیت انس با قرآن برای انسان٬ گفت: قرآن زمینه رشد و تکامل کسانی که با آن مأنوس هستند را فراهم می‌کند؛ اعمال انسان پس از مرگ و بعد از این دنیا٬ خاصیت ارتقایی خود را از دست می‌دهد و کاربردی نخواهد داشت٬ اما قرآن این چنین نیست و پس از مرگ نیز ثمره و نتیجه می‌دهد٬ به شرطی که در دنیا نهال این شجره طیبه کاشته شده باشد تا ثمر داشته باشد.

 

رییس جامعه المصطفی(ص) العالمیه مشهد تصریح کرد: کسانی که با قرآن مأنوسند٬ با قرآن نیز محشور می‌شوند که موجب ارتقای آنها می‌شود٬ البته یک بعد قرآن صامت چیزی است که ما می‌بینیم و در دستان ما است٬ ابعاد دیگر آن٬ فهم قرآن و رستگاری است که بر اثر عمل به قرآن نصیب انسان خواهد شد و قرآن ناطق که اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند که تمسک و توسل به آنها٬ انسان را به مقامات بلندی می‌رساند.

 

وی در پایان اظهار داشت: قرآن باید از این مهجوریت کنونی خارج شود و این رسالت به دوش روحانیت است که در نقاط مختلف عالم٬ فرهنگ قرآنی را در بین انسان‌ها و مؤمنان اشاعه دهند.

 

گفتنی است٬ این المپیاد از فردا هجدهم آبان ماه در بخش شفاهی و با رقابت طلابی از 13 ملیت در 6 رشته٬ با قضاوت داوران بین‌المللی دنبال می‌شود./932/پ202/ب

ارسال نظرات