۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۱۴۵۹۰۸

برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله ملک حسینی با حضور مراجع و علما

خبرگزاری رسا ـ مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله ملک حسینی با حضور شماری از مراجع تقلید و علما از سوی نهادهای حوزوی در مسجد اعظم قم برگزار شد.
آيت الله ملک حسيني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله کرامت‌الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد با حضور حضرات آیات صافی گلپایگانی، شبیری زنجانی، جوادی آملی و سبحانی چهارشنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.
 
بر اساس این گزارش، در این مراسم آیات یزدی، علوی گرگانی، گرامی، خرازی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، طلاب، فضلا و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
 
حاضران در این مراسم با قرائت قرآن و ذکر فاتحه یاد و خاطره آن عالم ربانی را گرامی داشتند.
 
آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه در این مراسم در سخنانی گفت: در طول تاریخ عالمان فراوانی بودند که با اعمال و کردار خود تأثیرگذار در جامعه بوده و با ساده زیستی در برابر مستبدان زمان ایستادگی کرده و با جمله‌ یا فتوایی کوتاه کاخ شاهنشاهی را ویران می‌کردند.
وی در ادامه با اشاره به تشییع جنازه با شکوه مرحوم آیت‌الله ملک حسینی، ابراز کرد: مردم قدردان عالمان دینی هستند چون در مکتب اسلام تربیت شده و شأن و منزلت مقام عالم را درک می‌کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تکریم و بزرگداشت مقام عالمان دینی در کشور را خنثی کننده تبلیغات گسترده دشمنان برای تخریب روحانیت توصیف کرد و گفت:‌ مردم نشان داده‌اند که همیشه پشتیبان روحانیت بوده و می‌دانند اگر در این عالم کسی به دین خدا خدمت می‌کند، روحانیت است.
آیت‌الله حسینی بوشهری تبلیغ دین و مبارزه با انحراف و کج اندیشی را از دیگر ویژگی‌های بارز  مرحوم آیت‌الله ملک حسینی عنوان کرد و اظهار داشت: آیت‌الله ملک حسینی با کسی بر سر مسائل دینی تعارف نداشت و با شجاعت در برابر بدعت گذاران ایستادگی می‌کرد.
 
گفتنی است، پیکر آیت‌الله ملک حسینی چهاردهم آبان ماه در میان حزن و اندوه علما، طلاب و اقشار مختلف مردم کهگیلویه و بویر احمد و مسؤولان استانی، تشیع شد و پیکر آن عالم ربانی در جوار مرقد امامزاده قاسم(ع) یاسوج آرام گرفت.
 
لازم به ذکر است، مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله کرامت‌الله ملک حسینی از سوی دفتر مقام معظم رهبری، جامعه مدرسین، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، شورای عالی حوزه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مرکز خدمات، جامعة المصطفی العالمیه، مؤسسه امام صادق(ع) و مؤسسه شیعه شناسی برگزار شد./927/پ202/ج
ارسال نظرات