۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۱۴۶۷۰۵
آیت الله صفایی بوشهری:

مداحان مشعل داران فروزان مکتب سیدالشهدا هستند

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر مداحان، مرثیه سرایان و خادمان امام حسین (ع) را به عنوان مشعل های فروزان مکتب سیدالشهدا(ع) یاد کرد.
حجت الاسلام والمسلمين غلامعلي صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جنوب غرب، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، روز گذشته در آیین نکوداشت پیر غلامان ابا عبدالله الحسین(ع) در حسینیه عاشقان ثار الله بوشهر، اظهار داشت: خداوند متعال به خادمان و ذاکران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) که با قلب سلیم به خدمت گذاری می پردازند توجه ویژه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به این که قلب سلیم یعنی قلب حسینی، ابراز داشت: کار خادمان و ذاکران امام حسین(ع) به سبب نشأت گیری از قلبی حسینی، رستگاری آخرت را در پی خواهد داشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی بوشهر همچنین از مداحان، ذاکران و خادمان امام حسین (ع) به عنوان مشعل های فروزان مکتب سیدالشهدا(ع) یاد کرد و گفت: قلبی که سرچشمه جوشان عشق و اشک به امام حسین (ع) باشد، پاک است.

استاد عالی حوزه علمیه بوشهر ادامه داد: خدمت در مسیر حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، توفیقی است که خداوند به کسانی عطا می کند که دارای سعادت، قابلیت و شأنیت این مسأله در وجودشان باشد.

وی همچنین از قیام سیدالشهدا(ع) به عنوان مدرسه و دانشگاه بزرگ احیا دین و آموزش اسلام ناب یاد کرد و گفت: خداوند متعال با برکت دادن به این دستگاه، زمینه های حضور مردم در پرتو نام حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و تجدید عهد و میثاق و فرا گرفتن آموختن آموزه های این مکتب را فراهم می کند.

امام جمعه بوشهر در ادامه سخنان خود خواستار استفاده مراکز دینی و مسؤولان هیئات مذهبی از این فرصت جهت ترویج و آموزش آموزه‌های اسلام ناب برخاسته از مکتب حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به مردم شد.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به تهاجمات عظیم فرهنگی به اسلام و مکتب اهل بیت(ع) در شرایط کنونی، گفت: تلاش مسؤولان در این رابطه به عنوان جهاد و دفاع مقدس فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر دفع تهاجم فرهنگی دشمن و ارائه مکتب اهل بیت(ع) به دنیا را از مهم ترین آثار و برکات دفاع مقدس فرهنگی خواند و بیان داشت: محرم و صفر فرصتی است که انسان باید به احیای مکتب اهل بیت و عرضه آموزه های این مکتب به جامعه بپردازد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با توصیه به ایجاد جذابیتِ همراه با محتوا، وقار و سنگینی و عنایت ویژه به نوجوانان و جوانان در برپایی مراسمات، افزود: باید از حواشی خلاف شرع در مراسمات جلوگیری شود.

آیت الله صفایی بوشهری در پایان سخنان خود از هیئات مذهبی استان خواست پیروی از رهنمودهای رهبری در ماه محرم و صفر را سرلوحه کار خود قرار دهند./9454/د102/ج

ارسال نظرات