۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۴۶۷۳۰
نماینده خبرگان رهبری:

فلسفه گریه بر امام حسین دستیابی به جامعه آرمانی نبوی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی فلسفه گریه بر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را دست یافتن به جامعه آرمانی نبوی دانست.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل شب گذشته در مراسم استقبال از ماه محرم در بناب که با حضور طلاب، اساتید و روحانیان مدارس علمیه این شهر همراه بود، اظهار داشت: گریه بر مصائب حضرت سیدالشهدا(ع) و دیگر ائمه اطهار است که شیعه را زنده نگه داشته است.

 

وی با بیان این‌که مجالس سوگواری و عزاداری ماه محرم هویت شیعه و اعلام برائت از مشرکین و غاصبین امامت و ولایت است، خاطرنشان کرد: شیعه یک هزار و 400 سال است که با گریه بر مظلومیت چهارده معصوم زنده است، از این رو استکبار به دنبال بی‌رونقی این مجالس معنوی بوده است.

 

نماینده خبرگان رهبری فلسفه گریه بر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را دست یافتن به جامعه آرمانی نبوی دانست و تصریح کرد: اگر قرار باشد به مظلومیت امام حسین(ع) گریه نکنیم و موضوع مهم ولایت زیرپای اسب ها پایمال شود، آن وقت خداوند دنیای هستی را دگرگون می کند.

 

امام جمعه اردبیل با تأکید بر این‌که خون شهدای کربلا برای حاکمیت رهبری صالح در جامعه اسلامی ریخته شد، گفت: بایستی با آگاهی از فلسفه و اهداف نهضتی حسینی در سال 61 هجری، قدرشناس جامعه ولایی و رهبری الهی خود باشیم، تبعیت از ولایت فقیه بهترین نوع قدرشناسی از رهبری صالح است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی به تشریح دیگر اهداف قیام امام حسین(ع) پرداخت و اظهار داشت: جلوگیری از انحرافات در جامعه، احیای فرایض دینی، تجدید حیات دین رسول الله(ص)، اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین اهداف این نهضت تاریخی و جریان‌ساز بوده است.

 

وی خواستار توجه و درک فلسفه عزاداری بر مصائب خاندان اهل بیت(ع) شد و ادامه داد: حضرت سیدالشهدا(ع) به جهانیان فهماند که تا یزیدیان زمان هستند، باید مقابل آنها قیام کرد و ایستاد و در این راه ذره ای از اصول عقب نشینی نکرد تا اعلام کند در برابر گمراهی امت اسلامی باید ایستاد.

 

امام جمعه اردبیل در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه امامت و ولایت در جامعه آرمانی و نبوی خاطرنشان کرد: جامعه آرمانی نبوی زمانی تحقق می یابد که رهبران آن جامعه خود را از ضعیف ترین قشر جامعه پایین تر ببینند و ساده زیست و پارسا باشند./935/د101/ب

ارسال نظرات