۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۴۶۷۳۵
سردار نقدی؛

اقتصاد مقاومتی تهاجمی‌ترین نوع اقتصاد است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج مستضعفین، فرمول ایستادن در صحنه جنگ و فشارهای اقتصادی را اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی پاسخگوی این است که چگونه در زیر فشارها و تهدیدات، رشد اقتصادی خود را بالاتر ببریم؛ بنابراین اقتصاد مقاومتی، تهاجمی‌ترین اقتصادها است.
سردار محمدرضا نقدي ، رييس سازمان بسيج مستضعفين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین در گردهمایی فرماندهان گردان‌های امام حسین، عاشورا و پایگاه‌های مقاومت بسیج حوزه علمیه قم که شب گذشته برگزار شد، بسیح را در همه شرایط و فصول مرد میدان‌ها دانست و گفت: بسیج در دوره انقلاب و دفاع مقدس، ‌قابلیت خود را در برقراری امنیت و مقابله با جریان‌های تروریست جنایتکار و نیروهای متجاوز کشور به اثبات رسانده است.

وی در ادامه افزود: امروزه تکلیف مهمی بر عهده بسیجی‌ها و طلاب است چرا که دشمن همه ابزارهای خود اعم از ترور در کودتا، حمله نظامی، فشار سیاسی، تهاجم فرهنگی و فشار اقتصادی را علیه ملت ما به کار گرفته است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین، با اشاره به این‌که دشمن در تمام حربه‌های خود شکست خورده و متوسل به فشار اقتصادی به ملت ایران شده است، ادامه داد: آن‌ها هنوز از تهاجم فرهنگی ناامید نشده‌اند اما فهمیده‌اند که این حربه در دراز مدت جواب خواهد داد و نمی‌توانند در فرصت کوتاهی به نتیجه برسند.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های دشمن در زمینه تهاجم فرهنگی با فرارسیدن مناسبت‌هایی مانند ماه محرم و ماه رمضان بسیار کم اثر شده و ضربه شدیدی به آن‌ها می‌زند، همان‌طور که وقتی یک فرد از گناهان و اشتباهاتش توبه می‌کند تمام فعالیت‌های شیطان را بی اثر می‌کند.

بسیج باید با تمام قوا وارد عرصه شود

سردار نقدی تصریح کرد: دشمن از تمام حربه‌های خود برای ضربه زدن به نظام اسلامی ناامید شده و به فشار و جنگ اقتصادی روی آورده است؛ این آخرین حربه دشمن است که اگر در آن شکست بخورد، کید دشمن تمام خواهد شد؛ بنابراین بسیج باید تکلیف امروزش را به خوبی بشناسد و با تمام قوا وارد عرصه شود.

وی تأکید کرد: اگر به خدا توکل کرده، در مقابل تهاجم و فشار دشمن کوتاه نیامده و اعتماد به نفس داشته باشیم، مصداق «ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا» شده و خداوند وعده‌اش را محقق کرده و ما را یاری می‌کند تا قدم‌هایمان ثابت شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تهدیدها و تحریم‌ها را موجب اقتدار جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: هر توطئه و تهدیدی، تبدیل به یک موفقیت برای ملت ما شده است و هر دستاوردی که جمهوری اسلامی به آن رسیده، منشأ آن، یک تهدید بسیار جدی و خطرناک بوده است.

هر موجود زنده‌، ظرفیت‌هایی دارد که فقط در شرایط فشار شکوفا می‌شوند

وی اضافه کرد: هر جامعه و ‌هر موجود زنده‌ای، ظرفیت‌هایی دارد که فقط در شرایط فشار و خطر شکوفا شده و خودشان را نشان می‌دهند و این قائده‌ای است که بارها در جمهوری اسلامی ایران تکرار شده است.

سردار نقدی اظهار داشت: زمانی این نظام، حتی الفبای اطلاعات را نمی‌دانست، اما به سبب تهدید‌های تروریستی و شهادت 17 هزار نفر در ترورها، به یک قدرت امنیتی بالایی دست یافتیم که با وجود دستگیر نشدن هیچ یک از نیروهای اطلاعاتی ایران، بارها جاسوسان دشمن و آمریکا را دستگیر کرده‌ایم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که اگر حریف قدرت‌مندی داشته باشید، خودتان نیز قدرت پیدا می‌کنید، ادامه داد: ما در علوم انسانی با این‌که از غنی‌ترین منابع برخورداریم، اما پیشرفتی مانند پیشرفت در علوم فنی، نداریم؛ چون در علوم انسانی هیچ فشار و تحریمی به ما وارد نشده تا پیشرفت چشم‌گیری داشته باشیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: جنگ اقتصادی امروز فرصتی است تا همان‌طور که در دفاع مقدس و مسائل امنیتی و سیاسی ایستادگی کرده و به موفقیت‌های عظیمی دست یافتیم، با مقاومت در این جنگ نیز بر فراز برترین قدرت‌های اقتصادی جهان بنشینیم.

اقتصاد مقاومتی، تهاجمی‌ترین اقتصادها است

وی فرمول ایستادن در این صحنه را اقتصاد مقاومتی دانست و ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی پاسخگوی این است که چگونه در زیر فشارها و تهدیدات، رشد اقتصادی خود را بالاتر ببریم؛ بنابراین اقتصاد مقاومتی، تهاجمی‌ترین اقتصادها است.

سردار نقدی، کاهش وابستگی به ذخائر نفتی، مدیریت درست و غیر شتاب‌زده و کنترل و مدیریت بر منابع ارزی و مالی را از راه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست که مانند غرب، مالیات بیشتری گرفته شود و حقوق کمتری داده شود.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی به معنی بالا بردن سطح کار و فعالیت است تا درآمد بیشتری حاصل شود؛ بنابراین باید تن‌پروری و پشت میز نشینی را کنار گذاشت و برای پیشرفت اقتصادی کشور، فعالیت بیشتری انجام داد.

سردار نقدی در پایان مصرف کالای داخلی را از دیگر موارد اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اگر هر ایرانی و هر ارگان و نهاد دولتی توجه بیشتری داشته باشد که از کالاهای وارداتی کمتری استفاده کند، به تدریج شغل‌های فراوانی ایجاد شده و مشکل کار برطرف خواهد شد./997/پ202/ع

ارسال نظرات