۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۴۶۷۷۹
امام جمعه خوی:

تذکر لسانی توأم با رفتار اسلامی باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌غربی گفت: در شرایط فعلی شوراها رسالت خطیر تذکر لسانی را بر عهده دارند، که این وظیفه بایستی توأم با رفتار اسلامی و برخورد با متانت و اخلاق نبوی باشد.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شکوري امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌غربی امروز در اجتماع باشکوه اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خوی که درآستانه ماه محرم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف اساسی قیام اباعبدالله الحسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود، به طوری که در مواضع و سخنرانی های متعدد و در برخورد با اشخاص و جریان‌های سیاسی بارها بر این موضوع تأکید فرموده اند.

 

وی ادامه داد: امام حسین(ع) به هنگام خروج از مدینه در کنار مرقد پیامبر اسلام(ص) به درگاه خداوند اظهار می دارد؛ خدایا من معروف را دوست داشته و از منکر بیزارم و در وصیت نامه خود، موقع خروج از مدینه به محمد حنفیه داد، اظهار می دارد؛ اراده کرده ام امر به معروف و نهی از منکر کنم.

 

حجت الاسلام شکوری خاطرنشان کرد: آن حضرت در نامه ای که به مردم بصره نوشتند؛ اظهار داشتند ما در شرایطی قرار گرفته ایم که سنت از میان رفته و به جای آن بدعت قرار گرفته است، حضرت سیدالشهدا(ع) وقتی در چنین روزهایی وارد سرزمین کربلا شد، در اولین سخنرانی فرمود؛ آیا نمی بینید که به حق عمل نمی شود و از منکر نهی نمی گردد. 

 

مسؤول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خوی تصریح کرد: اگر در سال 61 هجری امام حسین(ع) در برابر منکرات بنی امیه از هستی خود گذشت، امروز نیز ما در برابر منکرات استکبار جهانی قرار داریم که از یک طرف اعمال قوم لوط را به قانون تبدیل کرده و از سوی دیگر کانون خانواده را از هم پاشانده اند و با استفاده از ابزارهای مدرن تبلیغاتی و اطلاع رسانی تلاش می کنند این قبیل منکرات را در کل جهان نهادینه کنند.

 

وی افزود: امروز رسالت ما، رسالت حسینی است و باید با تمام وجود در برابر این مظالم حسین‌وار ایستادگی کنیم، باید دانست که علت اصلی فشارهایی که دشمنان بر مسلمانان جهان وارد می کنند و هر روز شیعیان را قتل عام می کنند، به خاطر این است که احساس می کنند، مسلمانان آماده تسلیم شدن در برابر مفاسد و منکرات آنان نیستند.

 

امام جمعه خوی در بخشی دیگر از سخنان خود خطاب به اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: در شرایط فعلی شوراها رسالت خطیر تذکر لسانی را بر عهده دارند، که این وظیفه بایستی توأم با رفتار اسلامی و برخورد با متانت و اخلاق نبوی باشد.

 

حجت الاسلام شکوری با تشریح اصول و شرایط لازم برای امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: تلاش کنیم معروفی را که به دیگران یادآوری می کنیم ابتدا خود عمل کنیم و منکری که دیگران را از آن نهی می کنیم، ابتدا خودمان ترک کنیم.

 

وی با اشاره به مصادیق منکرات در جامعه گفت: تقبیح قمه زنی در روز عاشورا، مزاحمت های صوتی در خیابان ها، اختلاط زن و مرد در اجتماعات، مزاحمت به نوامیس مردم، رشوه و رباخواری، کم کاری در انجام وظایف اداری، تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی، پوشش و عفت عمومی، مقابله با شایعه پراکنی و نهی از غیبت تهمت و سخن چینی بایستی مورد توجه شوراهای امر به معروف و نهی از منکر قرار گیرد./935/پ203/ب

ارسال نظرات