۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۴۶۸۴۳
آیت الله کعبی:

حماسه کربلا آیات الهی را به صورت نظری و عملی تبیین کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که قرآن کریم را می توان متناسب با واقع عاشورا تفسیر و تبیین کرد بیان داشت: امام حسین(ع) به یقین قرآن ناطقی است که تبیین کننده به روز آیات الهی برای جامعه بود.
آيت الله کعبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، صبح امروز در محفل انس با قرآن که با رویکرد قرآن و فرصت تبلیغ محرم در مسجد اعظم اهواز برگزار شد، با بیان این که حوزه علمیه کانون گسترش معارف اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: تمسک به قرآن و عترت پاک پیامبر اکرم(ص) سبب ایستادگی و مقاومت در برابر تهاجمات می شود.

وی با اشاره به این که آیات قرآن در واقعه کربلا نمایان می شوند، اظهار داشت: امام حسین(ع) مبین قرآن کریم است؛ چرا که آیات الهی را در کربلا به صورت عملی و نظری برای مردم تبیین کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: دین اسلام با تئوری های عملی که در کربلا به دست امام حسین(ع) و یارانش صورت گرفت تا به امروزه پا برجا و مقاوم است.

آیت الله کعبی در ادامه سخنانش قیام امام حسین(ع) را مکتب جوشان الهی دانست و افزود: امام حسین (ع) با قیام خود تهاجماتی که علیه دین اسلام و قرآن کریم وارد می شد را پاسخ داد.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با بیان این که قرآن کریم را می توان متناسب با واقعه عاشورا تفسیر و تبیین کرد، اظهار داشت: امام حسین(ع) به یقین قرآن ناطق و تبیین کننده آیات الهی برای جامعه است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) بر پایه قرآن کریم اشاره کرد و گفت: واقعه کربلا با همه بزرگی خود به شبهات مختلف پیرامون قرآن پاسخ کوبنده و صریح داد.

عبرت آموزی یکی از سرفصل های قیام امام حسین است

وی با طرح سؤالی مبنی بر این که «چرا پس از گذشت بیش از 1460 سال از واقعه کربلا همچنان حس و طراوت آن در وجود عاشقان به آن امام نهفته است؟» تأکید کرد: عبرت گرفتن از زندگی رهبرانی الهی که برای اعتلای کلمه حق وجود را وقف کردند از بارز ترین ویژگی جاودانگی ذکر قیام امام حسین(ع) است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که قرآن کریم مملو از داستان و آیات عبرت آموز برای بشر است، تصریح کرد: با وجود این که سال ها است از واقایعی که در قرآن کریم ذکر شده است، می گذرد ولی هر بار که سراغ قرآن می رویم و آیات آن را تلاوت می کنیم طراوت و به روز بودن این کتاب الهی احساس می شود.

آیت الله کعبی با تأکید بر این که تبلیغ باید همراه با بصیرت باشد، گفت: دعوت به یکتا پرستی وظیفه همه پیامبران و اولیای الهی است و با وجود بصیرت آنها این حرکت تاکنون پابرجا مانده و مبلغان باید با توجه به این سرفصل اقدام به تبلیغ کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی برگزاری عزاداری امام حسین(ع) از سوی عاشقان آن حضرت، اظهار کرد: یکی از مهم ترین سرفصل ها و ویژگی های این عزاداری ها شکرگذاری و حق شناسی بر مبنای قرآن کریم است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم واقعه عاشورا را شناخت جایگاه امامت در ابعاد مختلف زندگی دانست و ادامه داد: وقتی امام حسین(ع) در صحرای کربلا وجود خود را وقف اسلام کرد، اوج جایگاه الهی در نص امامت و ولایت نمایان شد.

آیت الله کعبی در ادامه سخنانش با بیان این که باید جایگاه رهبران الهی را که حافظ دین هستند پاس بداریم، اظهار داشت: به یقین بزرگداشت جایگاه رهبران الهی که با مقاومت و ایستادگی خود دین اسلام را پا بر جا نگه داشته اند ایمان و تقوا را در وجود انسان بیشتر می کند.

شهادت در راه خداوند تندیس مقاومت و فرهنگ قرآنی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: کسانی که در راه تبیین معارف خداوند متعال پا به عرصه شهادت گذاشتند باید به عنوان تندیس مقاومت و فرهنگ قرآنی برای مردم شناسانده شوند.

وی با بیان این که آموختن و تدریس مسائل دینی تنها از راه عقلی میسر نمی شود، اظهار داشت: فعالیت های علمی برای احیای سنت های دینی کافی نیست بلکه باید اراده، عزم، محبت و عواطف را در این راه همراه کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن هفته بسیج، گفت: امام حسین(ع) و برادر با وفایش حضرت اباالفضل العباس(ع) از اسوه های بسیجیان ملت ولایتمدار ایران اسلامی هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در سخن پایانی خود تأکید کرد: کلید موفقیت و رمز اثرگذار شدن بر جامعه، قیام برای خداوند متعال و دوری از هواهای نفسانی است./9458/پ202/ج

ارسال نظرات