۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۱۴۶۹۲۵
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

مبلغان در منابر از آیات و روایات معتبر استفاده کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که مبلغان دینی باید در منابر و خطبه های خود از آیات و روایات معتبر دینی استفاده کنند، تصریح کرد: بی مقدمه و بدون سند و مدرک سخن گفتن خطرناک است.
حجت الاسلام والمسلمين قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز و احیاء زکات کشور عصر چهارشنبه در گردهمایی بزرگ خواهران مبلغ استان که با موضوع  «آسیب شناسی خرافات و موهومات در جلسات بانوان» در اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد با تأکید بر بیان خطبه های معتبر و دارای سند از سوی مبلغان در سخنرانی ها گفت: روان سخن گفتن باید یکی از معیارهای تبلیغی مبلغان دینی باشد.

 

وی با بیان این که مبلغان دینی باید در منابر و خطبه های خود از آیات و روایات معتبر دینی استفاده کنند، تصریح کرد: بی مقدمه و بدون سند و مدرک سخن گفتن خطرناک است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که مبلغان باید از بیان حدیث های سنگین در منابر و خطبه های خود پرهیز کنند، بیان داشت: بیان منبع و حدیث در سخنرانی های مبلغان ضروری و موجب جذب و توجه بیشتر مخاطب می شود.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید براین که بسیاری از خواب ها دروغ است و نمی تواند سندی برای بیان در خطبه ها باشد، خاطرنشان کرد: خواب هایی که صادقانه نیستند بیانشان جایز نیست.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تقویت اقامه نماز جماعت و اول وقت در جامعه تأکید کرد و گفت: باید از موجود به منظور تقویت این مسأله استفاده کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به این که یک مبلغ باید بیان تاریخ و شعر را در سخنرانی های خود به حداقل برساند بیان داشت: تنوع در سخنان و نیز بیان ترجمه آیات قرآنی باید بیشتر در سخنرانی ها تقویت شود.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور رسالت خواهران مبلغ در ترویج ارزش های دینی در جامعه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تبلیغ صحیح و تأثیرگذار مبانی دینی از سوی مبلغان خواهر نیازمند تقویت اطلاعات تبلیغی است./950/پ202/ب

ارسال نظرات