۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۱۴۷۱۲۷
آیت الله کعبی:

سلفی‌ها به دنبال احیای مجدد بنی امیه در سوریه هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: گروه های سلفی و ناصبی در سوریه به دنبال احیای مجدد بنی امیه با تشکیل حکومت اموی در شام هستند.
آيت الله عباس کعبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در دومین شب از مراسم عزاداری امام حسین(ع) در مسجد عباد اهواز، به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه اشاره و سکوت حکام عرب را محکوم کرد.

وی با بیان این که امروزه مقاومت به برکت انقلاب اسلامی هواپیماهای بدون سرنشین را ساقط و موشک ها را تا دل تل آویو نشانه می گیرند، تصریح کرد: این موضوع تا کنون بی سابقه بوده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جریانات سوریه، گفت: معارضان سوری با تشکیل گروه هایی به نام «یزید ابن معاویه» هدف و غایت خود را از ایجاد آشوب در این کشور اعلام کردند.

وی با بیان این که امروزه ناصبیان و سلفیان به دنبال احیای مجدد بنی امیه و تأسیس حکومت امویان در منطقه شام یعنی سوریه کنونی هستند، ابراز داشت: معارضان حتی به این نیز تصریح دارند که منطقه حضرت زینب(س) را باید به نام «یزید ابن معاویه» نامگذاری کرد.

آیت الله کعبی خاطر نشان ساخت: سیر در تاریخ، مطالعه و بصیرت افزایی، آگاهی از حوادث روز و معرفت به زمان به ویژه برای نخبگان و علما از واجبات شرعی است.  

وی نشان دادن و افشای حکومت ظلم را یکی از فلسفه های قیام امام حسین(ع) دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران از ثمره های نهضت عاشورا است؛ چراکه قانون اساسی آن از سوی مراجع تقلید و علما و بر اساس قرآن کریم و سنت پیامبراکرم و اهل بیت(ع) تنظیم شده و رهبری آن از سلاله سادات بنی هاشم بوده و یاران این انقلاب نیز از محبان امام حسین(ع) هستند.

معاون «جامعه و نظام» مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: نهضت اباعبدالله الحسین(ع) بار دیگر در انقلاب اسلامی ایران تجدید شد.

وی با بیان این که نمی شود هم امام حسین(ع) را دوست داشت و هم یزید را، گفت: امروزه نیز دولت، حزب و یا تشکلی که نظاره گر معرکه جبهه اسلام اصیل محمدی(ص) به رهبری جمهوری اسلامی و جبهه اسلام آمریکایی به رهبری آمریکا و متحدانش است و بی تفاوت باشد، در واقع خسران کرده است./9463/پ202/ج

ارسال نظرات