۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۴۷۱۳۸
رییس پژوهشکده مهدویت و آینده روشن:

صهیونیزم استفاده از تسلیحات کشتار جمعی را توجیه می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بهروزی‌لک گفت: جریان صهیون مسیحی معتقد است که باید برای تحقق ظهور منجی جنگ آرماگدون را به راه انداخت که البته به نام این جنگ، استفاده از بمب شیمیایی را توجیه و مهدویت را یک چهره خشن معرفی و مطرح می کردند.
حجت الاسلام غلامرضا بهروزي لك

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام غلامرضا بهروزی لک، رییس پژوهشکده مهدویت و آینده روشن، روز گذشته در کارگاه آموزشی مهدویت که در حوزه علمیه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: ابن تیمیه بر قیام تاریخی و انسان‌ساز امام حسین(ع) دو اشکال کرده است، یکی این‌که حضرت سیدالشهدا(ع) در مقابل امام زمان خود یزید علیه العنه قیام کرده است و دوم به خطر انداختن جان فرزندانش خود که هر دوی این مسائل پاسخ خود را دارند.

 

وی ادامه داد: علمای شیعه در پاسخ این شبهات گفته‌اند که یک شخص سفیه نمی تواند بر مردم عاقل رهبری کند، دوم این‌که؛ در جایی که دین در خطر باشد، فدا کردن جان و مال ایرادی ندارد. امروز بایستی امام زمان خود را بشناسیم و برای تعجیل در ظهورش دعا کنیم تا بشریت از یوغ مستکبران رهایی یابد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه امام باقر(ع) با بیان این‌که مسأله مهدویت در میان اهل سنت نیز مطرح است، گفت: در سال2000 مسیحی ها منتظر آمدن مسیح بودند، چراکه معتقد بودند در هزاره دوم مسیح ظهور می کند، یهود نیز از این فرصت سوء استفاده و اشغال فلسطین را توجیه کرد، زیرا می گفتند هر وقت معبد سلیمان ابقا شود منجی می آید.

 

حجت الاسلام بهروزی لک ادامه داد: جریان صهیون مسیحی نیز به راه افتاد تا معبد سلیمان را خراب کنند و زمینه برای آمدن منجی فراهم شود و معتقد بودند که باید برای تحقق این مسأله جنگ آرماگدون را به راه انداخت و البته به نام این جنگ، استفاده از بمب شیمیایی را توجیه و مهدویت را یک چهره خشن معرفی و مطرح می کردند.

 

وی گفت: فرق اعتقاد اهل سنت و شیعه در مورد حضرت مهدی(عج) این است که شیعیان معتقدند که آن حضرت متولد شده، ولی سنی ها می گویند هنوز مشخص نیست و وجه اشتراک اهل سنت با شیعه در مورد امام مهدی(عج) این است که او از فرزندان حضرت زهرا(س) است، از سوی دیگر شیعه متعقد است حدیث اثناعشر در مورد امام است ولی اهل سنت می گوید در مورد خلیفه هایشان است که آنان را صالح می دانند.

 

رییس پژوهشکده مهدویت و آینده روشن افزود: مراد شیعه از غیبت، ظهور است و این را می توان با سوره قدر ثابت کرد که امام صادق(ع) می فرماید؛ با معشر الشیعه خاصموا بانا انزلنا تَفلِجوا و یا این‌که قرآن با لفظ مضارع می فرماید « تنزّل الملائکه » دالّ بر استمرار است یعنی نزول ملائکه در شب قدر استمرار دارد و در زمین باید جایی باشد برای نزول ملائک و این ملائک جز بر پاکان نازل نمی شوند.

 

وی افزود: قرآن می فرماید عدم حضور را می توان دو نوع معنا کرد، اول اینکه حجاب میان ما و امام باشد و این مانع رؤیت امام شود، دوم می بینیم ولی امام را نمی شناسیم، شیخ صدوق در اول کتاب کمال الدین خود می نویسد که در سفر مشهد رویایی دیدم که حضرت حجت(عج) به من فرمودند برو در مورد من بنویس عرض کردم؛ در این باره کتاب هایی نوشته ام فرمود؛ کتابی در باره بررسی منجی در ادیان قبلی بنویس و من این کتاب را نوشتم./935/پ203/ب

ارسال نظرات