۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۴۷۲۱۰
آیت الله علم الهدی:

نظام اسلامی عرصه جولان دادن عناصر لائیک نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با بیان این که کسانی که امروز در حاشیه قدرت برای خودشان قدرت سازی می کنند جریان خطرناکی هستند، افزود: این جریان های خطرناک جامعه را از درون می پوسانند و تلاش می کنند تا در نظام انحراف ایجاد نمایند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد شب گذشته در همایش بصیرت عاشورایی که در آستان مبارکه امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان برگزار شد، با بیان این که آنهایی که در حاشیه قدرت می خواهند قدرت را بعد از حکومت نهادینه و با جریان سازی ها در عرصه سیاست ظهور و بروز پیدا کنند، خطرناک هستند، گفت: برخلاف برخی تصورات که فکر می کنند مشکلات اقتصادی، کمبود و مباحث امنیتی کشور را تهدید می کنند خطر گروه فوق بیشتر است.

 

وی با بیان این که در حال حاضر عناصر فرصت طلب و قدرت یاب در حاشیه توانمندی ها جریان سازی می کنند، گفت: این عده تلاش می کنند تا با جریان وارد عرصه قدرت شوند که این بسیار خطرناک است.

 

امام جمعه مشهد با تأکید براین که نباید بگذاریم عده ای افراد فرصت طلب در رقابت برای قدرت جریان سازی کنند و در قدرت ظاهر شوند، بیان داشت: این گونه حرکت های خطر بزرگی برای نظام اسلامی است که باید جدی گرفته شود.

 

آیت الله علم الهدی در ادامه سخنان خود با تأکید بر ایجاد یک جریان فکری و فرهنگی وابسته به ولایت و رهبری در نظام، خاطرنشان کرد: به جای این که آدمی را معین کنیم و پشت سرش راه بیافتیم و نتوانیم آینده اش را تضمین کنیم باید این جریان فکری را در کشور ایجاد نماییم.

 

تبعیت از ولایت باید در عمل نیز دیده شود

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که افرادی که شعار وابستگی به رهبری می دهند باید سند این وابستگی را نشان دهند، تأکید کرد: تنها شعار و ادعای حرکت در مسیر رهبری کافی نیست و نمی توان آن را پذیرفت بلکه باید در عمل دیده شود.

 

امام جمعه مشهد با بیان این که دین و اصول دینی در نظام اسلامی یک ارزش مهم است، ادامه داد: در نظام اسلامی جریانی که بخواهد با گرفتن قدرت ارزش ها را نادیده بگیرد و بستری را برای جولان دادن عناصر لائیک فراهم کند به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: این موضوع پذیرفتنی نیست که عده ای با در دست گرفتن قدرت بخواهند انسان های ضد ارزش و مرتکبان به فحشا و منکر را از خود راضی نگه دارند.

 

عاشورائیان اجازه عرض اندام به فرصت طلبان ندهند

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت بهره گیری از بصیرت عاشورایی برای جامعه تأکید کرد و گفت: امروز رسالت عاشورائیان این است که با بصیرت در میدان حضور داشته باشند و نگذارند عده ای در پی مطامع خود باشند.

 

امام جمعه مشهد در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و هیچ گونه تهدیدی این کشور دینی را تهدید نمی کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ها از داخل در پی ضربه زدن به کشور و نظام هستند.

 

آیت الله علم الهدی با بیان این که جریان عاشورا و نهضت حسینی همچون چراغ روشنی زندگی ها را در هر شرایط و در هر زمانی روشن می کند، ادامه داد: باید از ایام محرم در جهت بصیرت بخشی جامعه بهره گیریم.

 

امام جمعه مشهد در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که شیعه خط و سیاستش را با اهل بیت(ع) تنظیم می کند، تصریح کرد: تا زمانی که شیعه در مسیر اهل بیت(ع) گام بردارد به حتم دچار هیچ مشکلی نخواهد شد.

 

وی با بیان این که دشمن تلاش می کند تا از دروازه مردم سالاری در کشور نفوذ کند، ادامه داد: این مسأله می تواند یک تهدید و آسیب برای انقلاب و نظام اسلامی باشد.

 

امام جمعه مشهد با تأکید بر پرهیز از هرگونه اختلاف و تفرقه در جامعه اسلامی، گفت: اختلاف برای کشور خطرناک است و این موضوع باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

آیت الله علم الهدی با بیان این که کسانی که امروز در حاشیه قدرت برای خودشان قدرت سازی می کنند جریان خطرناکی هستند، افزود: این جریان های خطرناک جامعه را از درون می پوسانند و تلاش می کنند تا در نظام انحراف ایجاد کند./950/پ202/ج

ارسال نظرات