۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۴۷۳۰۳
دادستان قم:

عفو مجرمان تنها با نظر مقام معظم رهبری و رییس قوه قضائیه، امکان پذیر است

خبرگزاری رسا - دادستان قم در پاسخ به سؤالی درباره عفو برخی مجرمان، گفت: عفو در صورت مصلحت نظام، تنها با رای و نظر مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضائیه امکان پذیر است.
گنجي دادستان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مصطفی برزگر گنجی، دادستان قم در نخستین همایش امر به معروف و نهی از منکر و امنیت اجتماعی ویژه آموزش و پرورش که در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد، در پاسخ به سوال حاضران درباره چگونگی عفو برخی از مجرمان، گفت: عفو در صورت مصلحت نظام، تنها با رأی و نظر مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضائیه امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به توسعه شبهات دینی در پایگاه‌های اینترنتی نیز توضیح داد: متاسفانه با برنامه‌ریزی‌های دشمن، جنگ فرهنگی، شبهات ضد دینی و ضد اخلاقی در پایگاه‌های اینترنتی توسعه یافته که با هدف از میان بردن ارزش‌های دینی و تشیع در جوانان طراحی شده است.

دادستان قم همچنین به لطمات جبران‌ناپذیر ایجاد شبهه از سوی دشمنان اسلام در طول تاریخ اشاره و تصریح کرد: انحراف جریان غدیر پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) یکی از رویدادهای بزرگ در این زمینه به شمار می رود.

وی یادآور شد: با وجود شاهدان بسیار در غدیر و بیعت با امیرمؤمنان(ع)، وجود شبهات به گونه‌ای در اذهان اثر گذاشت که همان مردم جریان غدیر را به انحراف کشیدند و در برابر امام علی(ع) ایستادند و حتی حادثه بزرگ عاشورا در سایه این انحراف و زائیده شبهات شکل گرفت.

گنجی ادامه داد: دشمنان به خوبی می‌دانند که از میان بردن ارزش‌های دینی، اخلاقی و شیعی، زمینه توسعه منکرات، فحشا و جرائم را فراهم می‌سازد از این رو با هر روشی برای از میان بردن این ارزش‌ها تلاش می‌کنند.

دادستان قم به نسل جوان در دوری از دام‌های موجود در جامعه و انحرافی که به سبب این دام‌ها ایجاد می‌شود، هشدار داد و گفت: نسل جوان، سرمایه ارزشمندی است که با ایمان و تقوا می‌تواند در برابر همه شبهات و دام‌های نهفته در ایجاد انحراف، به سلامت عبور کند.

وی با بیان این‌که ولایت مداری و عشق به ائمه اطهار(ع) با بهای ارزانی به دست نیامده و برای دستیابی به آن خون شهدا و رشادت‌های بسیاری در طول تاریخ اسلام و تشیع نثار شده است، بی‌اعتقادی، بی‌ایمانی و شیوع منکر در جامعه را نشات گرفته از ترک فریضه‌های الهی به ویژه امر به معروف و نهی از منکر دانست.

گنجی خطاب به جوانان درباره دوست یابی‌ها، گفت: در بسیاری از پرونده‌های قضائی، یکی از عاملان مهم در گرایش افراد در انحراف‌ها و انجام جرائم، وجود دوستان ناباب و گمراه است، از این رو باید در یافتن دوستان مطابق با ارزش های اخلاقی و اسلامی تلاش صورت پذیرد.

وی افزود: بسیاری از احکام اسلامی در جریان مقابله با جرائم در کشور اتخاذ می شود و قوه قضائیه و دست اندرکاران این قوه برای مبارزه با هر گونه جرائم با جدیت در صحنه حاضرند.

دادستان قم با تاکید بر حضور مسؤولان و همه متولیان فرهنگی در زمینه نشر امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی همه ما در برابر منکرات و ناهنجاری ها است تا با توسعه فرهنگ اصیل امر به معروف شاهد احیای ارزش های دینی و اخلاقی در جامعه و کاهش جرائم باشیم.

وی فرهنگ سازی و روشنگری را مولفه ای مهم در کاهش جرائم دانست و افزود: امر به معروف و نهی از منکر نقش مهمی در احیای فرهنگ های ارزشمند و آگاهی جوانان در مقابله با جرائم دارد./926/پ202/ی

ارسال نظرات