۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۴۷۴۰۹
آیت الله نظری:

مجامع بین المللی در برابر جنایت های غزه موضع گیری کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری با محکوم کردن جنایت های آشکار رژیم غاصب صهیونیستی در نواز غزه، این گونه جنایت های بشری را نشأت گرفته از بی دینی دانست و خاطرنشان کرد: کشتار بچه های بی گناه فلسطینی دل هر انسانی را به درد می آورد.
 آيت الله نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی مازندران امروز با آیت الله نظری خادم الشریعه دیدار کردند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در این دیدار با اشاره به این که جهان مجموعه ای از حرکت است و این حرکت تحول دارد، گفت: راه تکامل بشر این است که خداوند متعال را به خوبی درک کنند و تنها شناخت ظاهری کافی نیست.

 

وی با بیان این که متأسفانه برخی مکاتب نظیر ماتریالسیم تکامل را قبول ندارند و این بزرگترین جسارت به انسان است، ادامه داد: این گونه مکاتب هیچ گونه دلیل عقلی و برهان قوی در اختیار ندارند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که در نگاه دین مبین اسلام مرگ آغاز تکامل انسان است، خاطرنشان کرد: انسان برای رسیدن به تکامل شش مرحله را پس از مرگ طی می کند.

 

این عالم برجسته مازندرانی با تأکید براین که اگر انسان خود را به خوبی بشناسد هیچ گاه به دنبال گناه و ظلم نمی رود، تصریح کرد: ظلم، ستم و گناه بشریت به این دلیل است که هنوز خود را نشناخته است.

 

وی ادامه داد: آزار و اذیت در نوع انسان یک ضرر معنوی دارد، چون با ابدیت برخورد می کند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید براین که دین بشر خیر و خوبی را به همراه دارد، ادامه داد: اگر جهان بشریت دیندار باشد صاحب خیر خواهد بود و دیگر شاهد ظلم و ستم در دنیا نخواهیم بود.

 

استاد سطح عالی حوزه همچنین بر ضرورت اقامه نماز تأکید کرد و با بیان این که خواندن نماز انسان را از هر گونه گناه و کار زشت مصون خواهد داشت، افزود: اقامه نماز انسان را به سوی خداوند نزدیک و از هر گونه گناه، خطا و لغزش دور خواهد کرد.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که جهان حرکت جهان تحول است و جهان تحول نیز جهان تکامل است، گفت: جهان تکامل نیز جهان تعادل را در پی خواهد داشت و همه این ها در سایه معارف اهل بیت(ع) و قرآن محمدی است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که مردم نباید هیچ گاه قرآن، مسجد و عالم را فراموش کنند، ادامه داد: این سه اصل مهم می تواند انسان را به سوی سعادت و خیر رهنمون سازد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با محکوم کردن جنایت های آشکار رژیم غاصب صهیونیستی در نواز غزه، این گونه جنایت های بشری را نشأت گرفته از بی دینی دانست و خاطرنشان کرد: کشتار بچه های بی گناه فلسطینی دل هر انسانی را به درد می آورد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در برابر این جنایت های آشکار، تأکید کرد: مدعیان دفاع از حقوق بشر چرا در برابر این نسل کشی آشکار سکوت کرده اند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که جامعه بین المللی نباید در برابر کشتار مردم بی دفاع غزه سکوت کنند، گفت: امروز شاهد شرایط بسیار بدی در نوار غزه هستیم.

 

وی با بیان این که اعتبار و افتخار بشر به دین است، ادامه داد: متأسفانه مهم ترین مشکل امروز بشر دوری از دین و ارزش های ناب اسلامی است.


استاد سطح عالی حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، گفت: امام حسین (ع) برای دفاع از دین در برابر ظلم و ستم قیام کرد و به شهادت رسید.

 

استاد درس خارج فقه و اصول با بیان این که امام حسین (ع) با شهادت خود قرآن و دین حضرت محمد (ص) را زنده نگه داشتند، بیان داشت: خوشبختانه ماه محرم در نظام اسلامی هر ساله باشکوه و عظمت خاصی برگزار می شود.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه همچنین با بیان این که جامعه اسلامی در سایه اسلام و رهبری به سعادت و تعالی دست خواهد یافت، بیان داشت: بنده به رهبر معظم انقلاب اسلامی اعتقاد قلبی دارم، چون ایشان ویژگی مهمی همچون کف نفس دارند.

 

وی مال و مقام را دو عامل انحراف بشریت دانست و با بیان این که کف نفس جلوی خودخواهی را می گیرد، گفت: بشر باید سعی کند در مال حلال خور شود و در مقام نیز تابع لیاقت باشد.

 

آیت الله نظری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به زحمات و تلاش های شبانه روزی نیروی انتظامی در برقرار نظم و امنیت در کشور، گفت: خوشبختانه امروز به برکت تلاش های این نیروهای خدمتگزار شاهد کشوری با ضریب امنیت بسیار بالا هستیم./950/پ202/ب  

ارسال نظرات