۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۴۷۶۳۹
امام جمعه موقت جلفا تاکید کرد:

لزوم رعایت موازین شرعی از سوی عزاداران حسینی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ذاکری گفت: فریاد هل من ناصر ینصرنی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهادت بهترین یاران آن حضرت برای حفظ حجاب و نماز بود.
امام جمعه موقت جلفا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جلفا، حجت الاسلام ذاکری، امام جمعه موقت شهرستان جلفا امروز در جمع عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مسجد جامع جلفا از وضع موجود و نامناسب حجاب و عفاف در جامعه انتقاد کرد و اظهار داشت: باید دانست که فریاد هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) و شهادت بهترین یاران آن حضرت برای حفظ حجاب و نماز بود.

 

وی افزود: در طول تاریخ مردان و زنان بسیاری در راه آرمان و نهضت ائمه اطهار(ع) و برپا کردن مجالس عزاداری و سوگواری شهدای کربلا از جان و مال خود گذشتند، حقیقت آن است که معرفت و بصیرت عزاداری و سوگواری ماه محرم جز با اقامه نماز و حفظ حجاب و شناخت امام میسر نمی شود.

 

حجت الاسلام ذاکری گفت: وضع نابسامان حجاب در برخی دسته‌های عزاداری و بی‌رغبتی عده‌ای غافل برای اقامه نماز اول وقت در ایام سوگواری و همچنین بی‌توجهی به رعایت موازین شرعی در دهه اول محرم موجب بروز مشکلات عدیده ای در سطوح مختلف فردی و اجتماعی می شود که لازم است مورد توجه خانواده ها قرار گیرد.

 

وی بر لزوم رعایت موازین شرعی از سوی عزاداران حسینی و مؤمنان تأکید کرد و با بیان این‌که عمل به آموزه های دینی باید از هیأت‌های عزاداری اهل بیت آغاز شود، خاطرنشان کرد: بر اساس احادیث و روایات معتبر وارده؛ بصیرت و زیرکی نشانه مؤمن است و عزاداران باید نسبت به توطئه های دشمنان برای کمرنگ شدن رعایت ارزش‌ها و احکام دینی آگاه باشند.

 

امام جمعه موقت جلفا افزود: دشمن با برنامه ریزی های بلند مدت و سرمایه گذاری برای ترویج ضد ارزش‌ها و جایگزین کردن رفتارهای اجتماعی و اخلاقی زشت غربی، سعی در رشد افکار پوچ و شادی های زودگذر و در نتیجه ایجاد اختلالات گسترده روانی و عقیدتی میان جوانان دارد.

 

اجتماع بزرگ عاشورائیان منطقه آزاد ارس برگزار می شود

 

اجتماع بزرگ عاشورائیان همزمان عصر امروز همزمان با هفتم ماه محرم و با حضور هیأت‌های عزاداری منطقه آزاد ارس در میدان معلم جلفا برگزار خواهد شد.

 

همچنین به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) شش ویژه برنامه از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس تدوین شده که مسابقه نقاشی با موضوع محرم، گردهمایی شیرخوارگان حسینی، همایش عزاداری دانش آموزی از مدارس تا مسجد جلفا، همایش آسیب شناسی عزاداری ماه محرم، برگزاری زیارت و اجتماع بزرگ عاشورائیان از جمله برنامه های پیش بینی شده برای ایام محرم و صفر است.

 

گفتنی است، دهه اول صفر نیز مراسم سوگواری به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) در مسجد جلفا برگزار خواهد شد./935/پ203/ب

ارسال نظرات