۰۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۴۷۷۴۸
امام جمعه اردبیل:

غرب، کشورهای عربی را مزدور و اجیر خود کرده‌ است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: خوش‌ رقصی اتحادیه عرب در برابر مظلومیت مردم غزه مسأله ای نیست که به راحتی از اذهان امت اسلامی پاک شود.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه، با اشاره به پیروزی مردم غزه در جریان جنگ هشت روزه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی پس از شکست فضاحت‌بار جنگ 22 روزه، این بار تنها پس از هشت روز درخواست آتش‌بس کرد.

 

وی با بیان این‌که موشک‌های مقاومت اسلامی لرزه بر اندام این رژیم جعلی انداخته است، خاطرنشان کرد: ما در این جنگ هشت روزه مشاهده کردیم که غیر از محور مقاومت از هیچ نقطه‌ای صدایی بلند نشد، چرا که غرب و استکبار جهانی، کشورهای عربی مرتجع را مزدور و اجیر خود کرده‌اند.

 

امام جمعه اردبیل ادامه داد: خوش‌ رقصی اتحادیه عرب در برابر مظلومیت مردم غزه مسأله ای نیست که به راحتی از اذهان امت اسلامی پاک شود، مردم مسلمان غزه نیز که تنها زبان گفت‌و گو با رژیم صهیونیستی را زبان زور می‌دانستند با قدرت تمام در میدان حاضر شدند و این رژیم جعلی را مفتضحانه به تسلیم واداشتند.

 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌‌که موشک‌های مقاومت پایانی بر قلدری رژیم صهیونیستی در ماه های گذشته بوده است، گفت: مانور مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی که یک ماه پیش در منطقه اجرایی شد، در حقیقت حفظ آمادگی برای حمله به حماس بود، غافل از این‌که قدرت مقاومت و حماس تنها در تجهیزات نظامی نبوده است.

 

وی با اشاره به این‌که شش کشور عربی که در جنگ با رژیم صهیونیستی تسلیم شده و مقاومت‌شان را از دست داده بودند، این بار مشاهده کردند که گروه کوچک حماس رژیم اشغالگر قدس را به زانو درآورد، گفت: در جنگ شش روزه رژیم صهیونیستی با اعراب جمال ناصر به ناتوانی و شکست‌اش معترف شد چرا که نیروی مردمی همراه آنها نبود که بتوانند بر ارتش اهریمنی غلبه کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی افزود: رژیمی که تا دیروز ادعا می‌کرد از نیل تا فرات می‌تواند لشکر‌کشی کند، امروز جنگ را به داخل سرزمین خود کشانده است و به رغم حمایت تکنولوژی آمریکا این رژیم و آمریکا به واقع در این جنگ تحقیر شدند، در حقیقت این جنگ نابرابر ذلت رژیم صهیونیستی را نشان داد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: امروز قدرت، عزت و صلابت بسیج معادلات دشمن را به هم ریخته است، چراکه تفکر عاشورایی و اصالت کربلایی این نیروی مردمی برای دشمنان قابل درک نیست، خود دشمن اعتراف می‌کند که غزه به پایگاه بسیجی تبدیل شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: یکی از شاخصه های مهم مجالس سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) عقلانیت آن است، باید دانست که برخلاف تبلیغات سوء دشمنان به ویژه وهابیت، گریه بر مصائب امام حسین(ع) ریشه عقلانی دارد.

 

نماینده خبرگان رهبری شاخصه دیگر مجالس سوگواری ماه محرم را عاصی بودن شیعه در برابر ظلم در تمامی ادوار علیه قدرتها و حکومت‌های ظالم دانست و تصریح کرد: مجالس سوگواری و عزاداری امام حسین(ع) باید با معرفت و بصیرت همراه بوده و مظهر عقلانیت باشند، چرا که زیبایی کربلا در عقلانیت آن است.

 

وی با بیان این‌که دشمنان اسلام تشیع به دنبال انحراف در مجالس عزاداری ماه محرم هستند، ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند درک اهداف، فلسفه و معرفت عزاداری‌های ماه محرم هستیم، چرا که کج اندیشی و یا عدم فهم و درک مناسب از حقیقت عاشورا موجب انحراف و نفوذ خرافات خواهد بود./935/پ201/ب

ارسال نظرات