۰۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۴۷۸۷۷
نماینده خبرگان رهبری:

پیروزی مقاومت غزه از برکات مکتب عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والملسمین پورمحمدی گفت: اگر جهانیان به‌ویژه امت اسلامی به درستی حقیقت قیام سال 61 هجری را یافته بودند، اجازه تعرض به فلسطین را نمی دادند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع طلاب مدارس علمیه شهرستان مراغه با بیان این‌که تعمق در اهداف نهضت حسینی نباید تنها در دهه اول محرم خلاصه شود، اظهار داشت: اگر جهانیان به‌ویژه امت اسلامی به درستی حقیقت قیام سال 61 هجری را یافته بود، اجازه تعرض به فلسطین را نمی داد.

 

وی با تأکید بر این‌که پیروزی مقاومت اسلامی فلسطین در برابر رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی به برکت الهام از مکتب آزادی‌ و آزادگی عاشورا است، گفت: ایستادگی مردم غزه در برابر حملات رژیم صهیونیستی و موشک های مقاومت فلسطین، هیمنه و ابهت این رژیم جعلی را در هم شکست.

 

امام جمعه مراغه با بیان این‌که گروه کوچک حماس توانست تنها در هشت روز رژیم صهیونیستی را وادار به عقب نشینی و درخواست آتش‎‌بس کند، ادامه داد: استکبار جهانی با تبلیغات فراوان به دنبال ایجاد ترس و وحشت از رژیم صهیونیستی به‌ویژه در میان مسلمانان بود که پیروزی مردم غزه نقشه آن ها را خنثی کرد.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به بخش‌های از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: پس از مقاومت پیروزمندانه مردم غزه، این رژیم با پذیرفتن شروط مقاومت اسلامی آتش‌بس کرد، اما امت اسلامی بداند که این صهیونیست هیچگاه پایبند به پیمان‌ها و معاهدات بین‌المللی نبوده است.

 

حجت الاسلام والملسمین پورمحمدی خواستار حفظ آمادگی و انسجام امت اسلامی به‌ویژه مردم مسلمان لبنان و فلسطین در برابر هرگونه تعرض احتمالی رژیم صهیونیستی شد و گفت: در جنگ اخیر غزه، موشک های مقاومت موجی از ترس و واهمه را در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی به راه انداخته است.

 

وی با اشاره به خیانت برخی از کشورهای عربی وابسته به غرب نسبت به حقوق ملت فلسطین اظهار داشت: حمایت های پشت صحنه آمریکا از رژیم جعلی صهیونیستی در جریان این تجاوز به غزه برای همه مشخص شد، البته کشورهای عربی نیز برای حفظ منافع خود از مقاومت مردم غزه حمایت نکردند.

 

نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: تنها کشوری که صادقانه و به صورت عملی از مردم غزه حمایت کرد، جمهوری اسلامی ایران بود، چنانکه در جریان پیروزی مقاومت مردم غزه، مقامات فلسطینی به نقش اصلی ایران در رسیدن به این پیروزی اذعان کردند./935/پ202/ب

ارسال نظرات