۰۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۴۷۸۹۲
نماینده خبرگان رهبری:

ترویج سبک زندگی اسلامی از مصادیق امر به معروف است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خواستار ترویج فرهنگ زندگی دینی در جامعه اسلامی شد و گفت: تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی از مصادیق امر به معروف است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در جمع متولیان فرهنگی این استان با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ترویج زندگی به سبک اسلامی اظهار داشت: دشمنان در جریان جنگ نرم طی سالیان گذشته، فرهنگ مصرف‌گرایی را در کشور رایج کردند که همین امر موجب واردات گسترده کالاهای خارجی به کشور شده است.

 

وی با تأکید بر این‌که توجه به سبک زندگی اسلامی، لازمه حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر رواج تجمل گرایی، اشرافی‌گری و عادت به فرهنگ مصرف صرف موجب شده بیشتر وارد کننده کالاها و خدمات لوکس به کشور باشیم که مایه تاسف بوده و در شأن جامعه شیعی نیست.

 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: دوری از تجمل و ساده زیستی و البته قناعت از آموزه های اساسی دین مبین اسلام است، زندگی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار سراسر درس و عبرت برای ما شیعیان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی ترویج ارزش‌های دینی و آموزه های اسلامی را لازمه حفظ جامعه از آفات مصرف بی رویه دانست و خواستار ترویج فرهنگ زندگی دینی در جامعه اسلامی شد و گفت: متولیان فرهنگی بایستی با ارائه شیوه های تغییر در سبک های زندگی در تبیین الگوهای رفتار فردی و اجتماعی شهروندان تاثیر گذار باشند.

 

امام جمعه اردبیل با تأکید بر این‌که اشرافی‌گری هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی اسلامی ندارد، اظهار داشت: این ضد فرهنگ به یکی از موانع ازدواج آسان و پایدار تبدیل شده است، امروز به دلیل رشد مصرف گرایی و تجمل‌گرایی تعدادی از جوانان از تشکیل زندگی مشترک و ازدواج هراس دارند.

 

وی در پایان با اشاره به تحریم‌های اقتصادی غرب علیه نظام اسلامی ایران، گفت: اگر شاخص‌ها و مبانی سبک زندگی اسلامی تبیین شود، اقتصاد مقاومتی به خودی خود محقق خواهد شد، از این رو نباید از این توصیه مهم رهبری غافل شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات