۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۴۸۰۵۴
آیت الله علم الهدی:

رابطه طب و ایثار دوسویه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد با تأکید بر توجه هر چه بیشتر نسل امروز جامعه پزشکی به رابطه متقابل طب، گفت: این تلاش ها باید به گونه ای باشد که نسل آینده نیز همچون گذشته، فضای تقوا و ولایت مداری را در بین خود محور قرار دهند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در سمینار سراسری طب و ایثار در تالار رازی مشهد، گفت: این سمینار تداعی کننده فداکاری ها و نقش آفرینی ارزشمند دوران هشت سال دفاع مقدس به وسیله پزشکان متعهد، در جبهه های حق علیه باطل است.  

 

وی با بیان این که مبانی فکری و عقلانی دلدادگان اهل بیت(ع) در دفاع مقدس در قالب های مختلف به نمایش گذاشته شد، تصریح کرد: نقش آفرینی پزشکان ما در هشت سال دفاع مقدس و در خطوط مقدم جبهه، یکی از خاطرات بسیار ارزشمندی است که به صفحه درخشان این حرکت الهی تلألوء خاصی بخشیده است.

 

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: تیم های پزشکی و نقش آفرینی هایی که آنها در زیر باران آتش جبهه های حق علیه باطل انجام می دادند بسیار موثر و یک جریان آموزنده فوق العاده ارزشمند برای قشر پزشکی جوان امروز خواهد بود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش آفرینی مؤثر پزشکان در هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: بسیاری از رزمندگان در قالب تیم های پزشکی در هشت سال دفاع مقدس از روز اول جنگ و تا پایان عملیات ها نقش آفرینی مؤثری داشتند که لازم است این نقش آفرینی در قالب گزارش جامعی در سیما و رسانه ملی مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه مشهد رابطه طب و ایثار را یک رابطه دو سویه دانست و گفت: ما در همه فناوری های مهندسی و رشته های مختلف علوم انسانی و تجربی به خوبی می توانیم مصادیق بارز ایثار را مشاهده کنیم.

 

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: اگر خدمت درمانی پزشکان در حوزه ایثار قرار نمی گرفت این همه ایثار و فداکاری در دفاع مقدس اتفاق نمی افتاد.

 

وی با بیان خاطره ای از ضعف خدمت رسانی و فساد اخلاقی موجود در مراکز درمانی در گذشته، تصریح کرد: امروز به برکت خون شهدا، وقتی طلبه ای وارد محیط درمانی می شود، آن پزشک به عنوان یک برادر و خواهر و به عنوان کسی که در یک راستا قدم بر می دارند با طلبه و روحانی برخورد می کنند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر توجه هر چه بیشتر نسل امروز جامعه پزشکی به رابطه متقابل طب، ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی و بنیاد حفظ نشر و ارزش های دفاع مقدس بایستی راهبردهای مناسب را در این زمینه ارائه کنند.

 

آیت الله علم الهدی یادآور شد: این تلاش ها باید به گونه ای باشد که نسل آینده  جامعه پزشکی نیز همچون گذشته، فضای تقوا و ولایت مداری را در بین خود محور قرار دهند./930/پ202/ج

 

ارسال نظرات