۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۴۸۲۶۷
13 آذرماه؛

مردم دزفول میزبان ضریح مطهر امام حسین خواهند بود

خبرگزاری رسا ـ مردم دزفول سیزدهم آذرماه میزبان ضریح مطهر امام حسین(ع) خواهند بود.
مردم دزفول میزبان ضریح مطهر امام حسین خواهند بود

محمد حسن فضیلت پناه، دبیر ستاد عتبات عالیات شهرستان دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، به ورود ضریح مطهر امام حسین(ع) به شهرستان دزفول در قالب کاروان سفینه النجاه اشاره کرد و گفت: این کاروان سیزدهم آذر ماه مصادف با 18 محرم وارد دزفول خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در مسیر حرکت این ضریح به عراق از مرز شلمچه و انتقال به کربلای معلی با پیگیری های صورت گرفته و موافقت مسؤولان توفیق زیارت ضریح امام حسین نصیب مردم شهرستان دزفول خواهد شد.

فضیلت پناه با اشاره به زمان ورود کاروان سفینه النجاه به دزفول ابراز داشت: ضریح مطهر امام حسین(ع) پس از ورود به خوزستان و عبور از اندیمشک به سمت دزفول حرکت و یک شب در این شهر توقف و پس از آن به شهرستان شوشتر منتقل می شود.

دبیر ستاد عتبات عالیات شهرستان دزفول با بیان این که ضریح مطهر در امام زاده رودبند این شهرستان قرار خواهد گرفت اظهار داشت: این امام زاده محل قبر شهدای گمنام جنگ تحمیلی است و در طول حضور ضریح، برنامه‌های فرهنگی متعددی جهت اجرا در نظر گرفته شده است.

فضیلت پناه گفت: پیش بینی می شود تا مردم ولایتمدار دزفول با حضور خود، نصب پرچم های عزا، پذیرایی از استقبال کنندگان و شرکت در مراسم هایی که به دلیل حضور ضریح در شهرستان برگزار خواهد شد شرکت فعال داشته باشند.

دبیر ستاد عتبات عالیات شهرستان دزفول خاطرنشان کرد: هماهنگی و جلساتی با سازمان ها و ارگان های شهرستان دزفول جهت استقبال بسیار خوب از ضریح امام حسین(ع) در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، ضریح جدید امام حسین(ع) پس از چهارده قرن، افتخار ساخت آن نصیب ایرانیان شده است که پس از سال ها تلاش هنرمندان و از محل نذورات و هدایای مردمی به عنوان اثری ارزشمند از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم با حضور مراجع تقلید و مسؤولان کشوری پرده برداری شد.

ضریح مطهر امام حسین بعدازظهر روز عاشورا با بدرقه مردم قم، به سمت تهران حرکت و پس از این استان از استان های مرکزی، لرستان و خوزستان عبور و سپس جهت نصب به کربلا منتقل خواهد شد./9464/ت303/ب

ارسال نظرات