۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۴۸۴۵۵
نماینده خبرگان رهبری:

وحدت شیعه و سنی در کشور دستاورد مهم نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت تقویت وحدت و همدلی امت اسلامی در برابر توطئه افکنی‌های دشمنان اسلام تأکید کرد و بیان داشت: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر روز شاهد تقویت وحدت میان برادران شیعه و سنی هستیم و این افتخاری برای نظام است.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در گرگان با اشاره به این که این دفتر از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در این استان فعالیت می‌کند، گفت: رسیدگی به امور اهل سنت و نیز ارتباط مستمر اقوام با نظام از مهم‌ترین اهداف این دفتر بوده است.

 

 

وی بر ضرورت تقویت وحدت و همدلی امت اسلامی در برابر توطئه افکنی‌های دشمنان اسلام تأکید کرد و بیان داشت: امروز تنها راهی که زمینه سعادت و تعالی مسلمانان عالم را فراهم خواهد کرد انسجام امت اسلام در برابر جبهه کفر است.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که ملت‌های مسلمان اعم از شیعه و سنی باید با عشق و علاقه به یکدیگر نگاه کنند و هرگونه اختلاف نظر را کنار بگذارند، ادامه داد: امروز شرایط به گونه‌ای است که دشمنان اسلام از هرگونه اختلافی برای عملی کردن توطئه‌های شوم خود استفاده می‌کنند.

 

آیت الله نورمفیدی تفرقه و اختلاف مهم‌ترین حربه دشمنان برای ایجاد دو دستگی در میان امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر روز شاهد تقویت وحدت میان برادران شیعه و سنی هستیم و این افتخاری برای نظام است.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که وحدت و برادری شیعه و سنی در گلستان الگویی برای دیگر استان ها است، تصریح کرد: برادران مسلمان در این استان با حفظ هویت مذهبی خود در کمال وحدت و یکپارچگی زندگی می کنند که این مهم به نفع اسلام و مسلمین است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مسؤولیت ها همچون امانتی برای خدمت به مردم است، خاطرنشان کرد:    تغییر در سیستم مدیریت یک اصل برای پویایی سازمان است و یک فرد با قبول مسؤولیت باید خود را به بندگی پروردگار نزدیک تر کند.

 

رییس جدید مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز در این مراسم تقویت وحدت بین اقوام و مذاهب اسلامی را یکی از برنامه های مهم این مرکز برشمرد و گفت: وحدت در نگاه معصومین (ع) و امام و رهبری سرلوحه امور این مرکز خواهد بود.

 

رییس سابق مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز در این مراسم با بیان این که استان گلستان نمونه بارز و عینی وحدت بین اقوام و مذاهب است، گفت: تاکنون اقدامات بسیار خوبی در جهت تقویت وحدت میان اقوام این استان اجرایی شده است.

 

به گزارش رسا، در این مراسم با تقدیر از زحمات حجت الاسلام ابوالفضل عامری، حجت الاسلام علی خیرخواه به عنوان رییس جدید مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور معرفی شد./950/پ202/س

ارسال نظرات