۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۵۰۷

برگزاری نخستین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت در بوشهر

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر فردا در بوشهر برگزار می‌شود.
نشست خبري نخستيم همايش تجليل از مفاخر روحانيت بوشهر

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی اصغر کریمخانی، مسؤول کمیته اطلاع رسانی نخستین همایش مفاخر روحانیت استان بوشهر ظهر امروز در نشست خبری همایش مفاخر روحانیت استان بوشهر گفت: از یکسال پیش بنا به پیشنهاد آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در بوشهر و با توجه به سابقه معنوی روحانیت استان بوشهر و وجود بزرگانی که در پررنگ کردن اصالت دینی مردم نقش مهمی داشتند تصمیم گرفته شد تا همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر برگزار شود.

مسؤول کمیته اطلاع رسانی نخستین همایش مفاخر روحانیت استان بوشهر با بیان این که روحانیان برجسته بوشهری در بیش از 170 سال پیش در مقابل استکبار و استعمار ایستادند و بزرگ مردمی همچون رییسعلی دلواری نیز به پیروی از آیت‌الله محمدحسین مجتهد برازجانی از روحانیان برجسته استان در مقابل متجاوزان انگلیسی ایستادگی کرد، افزود: روحانیان استان بوشهر قبل از انقلاب نیز نقش مهمی در مبارزات علیه رژیم پهلوی داشتند.

وی با بیان این که این مسأله سبب تشکیل کمیته این همایش در بوشهر و قم به ریاست امام جمعه بوشهر شد، به برنامه‌های جانبی این همایش پرداخت و گفت: برپایی نمایشگاه آثار علما و روحانیان و رونمایی از تندیس نخستین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر بخشی از برنامه‌های جانبی این همایش است.

حجت الاسلام کریمخانی مسؤول با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار خطی متعلق به علما و روحانیان برجسته استان در حاشیه این همایش ابراز داشت: در این نمایشگاه‌ها اجازات علمای استان از بزرگان حوزه نجف و قم و لوازم شخصی و البسه روحانیون نیز در معرض دید قرار می‌گیرد.

 کمیته اطلاع رسانی نخستین همایش مفاخر روحانیت استان بوشهر با قدردانی از دست اندرکاران و دستگاه‌های اجرایی در برگزاری این همایش گفت: بیش از یک‌هزار نفر مهمان به این همایش دعوت شدند که 60 درصد فضلا و محققان استانی و 40 درصد نیز بانوان هستند.

وی در پایان از مسؤولان کتابخانه‌های آیت‌الله مرعشی نجفی، مجلس شورای اسلامی، اسناد ملی، خانواده شهدای روحانی، بیوت علما و فضلا و روحانیان استان و شهر مقدس قم در برگزاری این همایش قدردانی کرد./9454/د103/س

ارسال نظرات