۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۴۸۵۵۴
در دانشگاه قم؛

مراسم سومین سالگرد ارتحال آیت‌الله قاضی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سومین سالگرد ارتحال آیت‌الله قاضی خرم آبادی بنیانگذار و رییس سابق دانشگاه قم در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد.
آيت الله قاضي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سومین سالگرد ارتحال آیت الله مهدی قاضی خرم‌آبادی پیش از ظهر امروز در تالار شیخ مفید دانشگاه قم با حضور اساتید، مسؤولان و دانشجویان دانشگاه قم و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.
در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین احمد بهشتی، رییس دانشگاه قم، حجت‌الاسلام شاهرخی، معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه قم و مدیران دانشگاه قم حضور داشتند.
بر اساس این گزارش، این مراسم با تلاوت آیاتی چند ازکلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، امام جمعه قم به ایراد سخن پرداخت.
وی با اشاره به این‌که آیت‌الله قاضی فردی فاضل، منیع‌الطبع، منظم، دلسوز، عاشق، آگاه به زمان و ولایت‌مدار بود، گفت: آیت الله قاضی مردی بزرگ و شخصیتی عظیم بود که در تمام طول عمر خود در مسیر اسلام و اهل‌بیت(ع) حرکت کرد و با تلاش‌های فراوان خدمات بسیاری از خود به یادگار گذاشت.
تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند «یادآوری کنید از مردان و زنانی که افتخار آفریدند و در جامعه تأثیرگذار بودند» اظهار داشت: این یک وظیفه است که انسان یاد نام‌آوران را ذکر کند و این مطلب را خداوند در جای جای قرآن به پیامبر اکرم(ص) دستور داده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که مرحوم آیت الله قاضی در استفاده از بیت‌المال بسیار محتاط بود، افزود: آیت‌الله قاضی بسیار باتقوا بود و با وجود این‌که در مناسبت های مختلف اجتماعی حضور داشت ولی هرگز خلوت خود با خدای متعال را فراموش نمی کرد.
وی علما و بزرگان به ویژه آیت الله قاضی را اسوه در مکارم و اخلاق برشمرد و خاطرنشان کرد: این افراد برای دیگران الگو هستند و ما باید از ارزش‌مداران و مردان و زنان الهی یاد کنیم تا همه ببینند و بدانند که که این افراد ماندگارند و از این مطلب درس بگیرند.
در پایان این مراسم حجت الاسلام شاهرخی، معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه قم از برگزاری جشنواره علمی، فرهنگی آیت‌الله قاضی خبر داد و گفت: این جشنواره از سال آینده همزمان با مراسم سالگرد آیت الله قاضی برگزار و طی آن افراد برتر در زمینه علمی، فرهنگی انتخاب و از آنان تجلیل خواهد شد.
وی افزود : بنیانگذار فقید دانشگاه قم با سرلوحه قرار دادن سیره نبوی در عرصه‌های مختلف کشور حضور فعال داشت و آثاری از خود برجای گذاشت که برای تمام افراد حیرت‌آور بود و ما باید امروز علی رغم این که استکبار جهانی در مقابل نظام اسلامی ایستاده‌ است، با الگوگیری از علمای گذشته، در مقابل دشمنان مقاومت و ایستادگی کرده تا بتوانیم به پیروزی نهایی دست پیدا کنیم.
 حجت الاسلام شاهرخی با بیان این مطلب که آیت‌الله قاضی شخصیتی بودند که در تمام عرصه‌های کشور حضور فعال داشت، اظهار اشت: این عالم ربانی علاوه بر اهتمام به علم، در زهد و تقوا نیز سرآمد بوده و منشأ خدمات بسیاری بودند که در همین راستا از سال آینده جشنواره علمی فرهنگی مرحوم آیت‌الله قاضی با هدف بررسی ابعاد شخصیتی این عالم برجسته برگزار می‌شود.
شایان ذکر است، در حاشیه مراسم سومین سالگرد ارتحال آیت‌الله قاضی نمایشگاهی با عنوان تجلی اخلاص و ایثار برگزار شده بود که زندگی آیت الله قاضی از قبیل اخلاق، اخلاص، فعالیت‌ها، اساتید و یاران، مدیریت، فعالیت‌های سیاسی، تلاش‌ها و مجاهدات را به نمایش درآورده و در معرض بازدید علاقمندان قرار داده بود./907/پ202/پ
ارسال نظرات