۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۴۸۹۱۷

نشست ستاد زکات استان قم با حضور امام جمعه قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست ستاد زکات استان قم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، امام جمعه قم و تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، در قم برگزار شد.
ستاد زکات

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، در این نشست که روز گذشته با حضور ائمه جمعه بخش‌های جعفریه، سلفچگان، کهک و خلجستان و جمعی از مسؤولان استان در دفتر امام جمعه قم برگزار شد، اعضای ستاد به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در سال جاری پرداختند.

ستاد زکات کشور، از نظر قانونی و شرعی در جایگاه مناسبی است

عبد‌الله جلالی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم و دبیر ستاد زکات استان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده از سوی ستاد زکات استان قم در سال گذشته و سال جاری پرداخت و گفت: بر اساس بررسی‌ها و مطالعات صورت گرفته، حدود 150 روستا در کل استان قم ظرفیت جمع‌آوری زکات واجب و مستحب را دارا هستند.

وی با اشاره به برگزاری بیش از 200 نشست، حضور در مناطق مختلف استان از سوی ستاد زکات استان قم،‌ افزود: ‌امروز ستاد زکات کشور، از نظر قانونی و شرعی در جایگاه مناسبی قرار دارد که زمینه را برای فعالیت همه جانبه در این عرصه فراهم آورده است.

دبیر ستاد زکات استان قم درباره فعالیت‌های تبلیغی در ترویج فریضه زکات در استان گفت: در این راستا، تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل تبلیغات اسلامی استان صورت گرفته که بر اساس آن، برنامه‌های تبلیغی در مناطق مختلف، برای احیا و ترویج فریضه زکات، برگزار می‌شود.

زکات در جامعه ناشناخته است

حجت‌الاسلام عرب‌انصاری، معاون سیاسی امنیتی استاندار قم سخنران دیگر این برنامه بود که در سخنانی با اشاره به مهجوریت امر زکات در جامعه گفت:‌ در کنار فرائض دینی که در جامعه به آن پرداخته می‌شود، متأسفانه،‌ زکات مهجور، مظلوم و ناشناخته است.

وی با تأکید بر این‌که باید در این عرصه به گونه‌ای عمل شود که زکات در جامعه معروف شود، ادامه داد: نا آگاهی مردم نسبت به این امر الهی که در قرآن، بعد از اقامه نماز بر آن تأکید شده است،‌ نشان دهنده کم‌کاری و کم‌توجهی به این موضوع است.

حجت‌الاسلام عرب‌انصاری خاطرنشان کرد:‌ اگر سنت‌ها و فریضه‌های الهی در جامعه تکریم و مورد احترام قرار گیرند، برکات فراوانی در جامعه حاکم می‌شود و موجب نورانی شدن قلب‌ها می‌شود.

شایان ذکر است، در ادامه این نشست،‌ حجج اسلام دهقانی امام جمعه جعفریه،‌ میرمؤمنی امام جمعه کهک، ابراهیمی امام جمعه خلجستان و میرقیصری امام جمعه سلفچگان گزارشی از روند ستاد زکات بخش‌های مربوطه ارائه دادند./997/د102/پ

ارسال نظرات