۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۴۹۰۴۵
امام جمعه موقت گرگان:

حقوق بشر آمریکایی حربه‎ای در جهت فریب افکار عمومی جهان است

خبرگزاری رسا ـ خطیب موقت گرگان با اشاره به این که کسانی که مدعی حقوق بشر و احترام به آن در دنیا هستند، خود بزرگترین نقض کنندگان این حقوق هستند، گفت: حقوق بشر آمریکایی حربه ای در جهت فریب افکار عمومی جهان است.
نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام رسول رضایی، امام جمعه موقت گرگان امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر افزود: متأسفانه در کنار غربی ها که دم از حقوق بشر می زنند، عده ای در داخل کشور نیز با آنان همراهی می کنند و کشورمان را ناقض حقوق بشر می دانند.

 

وی افزود: اگر ما کسی را در کشور که موجب اخلال در نظم و قانون شده و بر اساس قوانین کشورمان که در قانون اساسی آمده است، اعدام می کنیم، آنان سر و صدا برپا می کنند، اما کسی در برابر جنایات آنان حرفی نمی زند و همه دنیا سکوت می کنند.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان جنایات غربی ها به خصوص آمریکا در سراسر جهان و نقض کامل حقوق بشر، اظهار داشت: آنان باید از جنایات خود در افغانستان و کشتار مردم بی دفاع این کشور، جنایت در عراق و کشتن مردم مسلمان و حملات وحشیانه از سوی رژیم صهیونیستی به فلسطین و نوار غزه و سایر کشورهای دیگر دنیا، خجالت بکشند، زیرا ناقض ترین حقوق بشر از سوی آنان رخ می دهد.

 

وی ادامه داد: زمانی که کلینتون رییس جمهور اسبق آمریکا 80 زن و مرد که عقاید خاصی در آمریکا داشتند و به داودی ها معروف بودند برای مذاکره با مقامات آمریکا در یک منزل تحصن کرده بودند، همه آنان را به آتش کشید و حتی استخوان های آنان را خاکستر کرد، هیچ کس صدایش در نیامد و این جنایت هم بارزترین نقض حقوق بشر در دنیا است.

 

خطیب موقت گرگان در ادامه گفت: حتی در کشور انگلستان که پنج میلیون مسلمان وجود دارد و به عنوان اقلیت مذهبی محسوب می شوند، یک نماینده در مجلس این کشور وجود ندارد و حتی در سایر کشورهای دنیا نیز این روند مشاهده می شود، این هم بخش دیگری از نقض حقوق بشر است.

 

حجت الاسلام رضایی افزود: براساس مواد 49، 50 و 51 قانون حقوق بشر، اگر کشوری یک کشور دیگر را اشغال کند، امنیت کشور اشغال شده در همه زمینه ها برعهده کشور اشغالگر است، در صورتی که این مساله در جنایات غربی ها و آمریکایی دیده نمی شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 18 آذر گفت: در سال 1370 از سوی سازمان ملل در این روز، عراق به عنوان آغازگر جنگ تحمیلی اعلام شد و قرار شد تا خساراتی که به ایران زده، پرداخت کند، اما تاکنون مبلغی از آن وصول نشده است.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این که 19 آذر سالروز تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی است، اظهار داشت: این نهاد انقلابی زحمتکش و خدمتگزار در سال 1363 به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد و خدمات ارزنده ای تاکنون به این کشور و نظام داشته است.

 

خطیب موقت گرگان با اشاره به این که 25 محرم به روایتی سالروز شهادت امام سجاد (ع) است، یادآور شد: آن امام در واقع پیام آور کربلای امام حسین (ع) بود و باید برای ایشان مراسم های باشکوهی برگزار نماییم.

 

وی در پایان این خطبه سالروز شهادت آیت الله دستغیب، نماینده حضرت امام خمینی (ره) و امام جمعه شهرستان یزد را که از سوی منافقان در محراب نماز به شهادت رسید، تسلیت گفت.

 

امام جمعه موقت گرگان در خطبه اول این هفته نماز جمعه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص این که انسان اشرف مخلوقات خدا است، گفت: خدا برای انسان سه امتیاز قائل شده که در فرشتگان هم این امتیازات وجود ندارد که آنها، دمیدن خدا از روح خود به بشر، مسجود ملائکه واقع شدن و خلیفه خدا بر روی زمین بودن است.

 

حجت الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: فلسفه خلقت بشر، رسیدن به کمال روحی است و با توجه به این که روح بشر، وسیع است، هر چه انسان به کمالات برسد، هنوز هم ظرفیت به درجات بالا را دارد و اولین گام در رسیدن به کمال الهی بشر، دین شناسی است، زیرا که دین با سرنوشت انسان گره خورده و انسان می تواند، با عقل خود، حق را از باطل تشخیص دهد.

 

وی یادآور شد: دین مربوط به اعتقادات، اخلاق، احکام و عمل است و اگر انسان اخلاقیات دین را بشناسد و به آن عمل نکند، نمی تواند مدعی انسان کامل باشد./950/پ201/ب

ارسال نظرات