۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۴۹۱۰۶
27 آذرماه؛

اختتامیه همایش بین المللی طلبه آسمانی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه «همایش بین المللی طلبه آسمانی» با پیام مراجع تقلید 27 آذرماه در مشهد برگزار می شود.
طلبه آسماني

 فرزانه طالقانی، معاون پژوهش مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اعلام این خبر افزود: این جشنواره در سه محور بایسته‌های اخلاقی، معنوی و شخصیتی طلاب، بایسته‌های علمی طلاب و بایسته‌های اجتماعی طلاب و در قالب های هنری، علمی و وبلاگ‌نویسی خردادماه سال جاری اعلام شد.

 

وی با اشاره به تمدید دو ماهه مهلت ارسال آثار به دلیل استقبال خوب شرکت کنندگان، در خصوص ضرورت برگزاری این جشنواره اظهار داشت: حوزه علمیه برای ایفای رسالت تاریخی خود باید در نخستین گام به ترسیم مطلوب‌ها و ایده‌آل‌ها بپردازد و نمونه اعلای طلبه را در عرصه آموزش و پرورش به تصویر بکشد چرا که طلبه باید متناسب با نیازهای متغیر این زمان و تحولات شتابنده تاریخی تربیت شود.

 

طالقانی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره با همکاری جامعة المصطفی و سازمان فرهنگ و ارتباطات به 47 کشور جهان ارسال شده است، تصریح کرد: در مجموع 117 اثر (66 اثر در بخش علمی، 15اثر در بخش هنری و 36 اثر در بخش وبلاگ) و 11 اثر نیز در بخش بین الملل از کشورهای اسپانیا، دانمارک و سوئد به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این میان در بخش داخلی از 12 اثر و در بخش بین الملل از سه اثر تقدیر می شود.

دبیر همایش بین المللی طلبه آسمانی با بیان اینکه 70درصد شرکت کنندگان در این فراخوان را آقایان تشکیل می دهند، از سطح کیفی و کمی آثار ابراز رضایت کرد.

 

وی یادآور شد: داوری آثار به صورت تخصصی در هر بخش از سوی اعضای شورای علمی مدرسه  و طی سه مرحله انجام شده است.

 

طالقانی با اشاره به قرائت بیانیه یکی از مراجع تقلید قم در مراسم اختتامیه جشنواره، سخنرانی حجت الاسلام نخاولی، تقدیر از برگزیدگان و معرفی آثار شایسته تقدیر را از برنامه های این مراسم عنوان کرد.


معاون پژوهش مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه همایش بین المللی طلبه آسمانی  27 آذرماه ساعت 8:30دقیقه در محل تالار تربیت واقع در خیابان فداییان اسلام مشهد برگزار خواهد شد./930/ت302/ب
 

ارسال نظرات