۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۱۴۹۲۰۵
فرزند آیت‌الله طالقانی:

آیت‌الله طالقانی در مبارزه با استثمار صهیونیسم فراملیتی عمل می‌کرد

خبرگزاری رسا - فرزند آیت‌الله طالقانی با تبیین مبارزات آیت‌الله طالقانی علیه رژیم صهیونیستی عنوان داشت: در سال 1327 قرار بود اسراییل به رسمیت شناخیه شود که میتینگی در تهران علیه آن برگزار می‌شود و چند هزار نفر از جمله آیت‌الله طالقانی، آیت‌الله کاشانی و گروه‌هایی مانند فداییان اسلام در آن شرکت می‌کنند.
سيد مهدي طالقاني، فرزند آيت الله طالقاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مهدی طالقانی، فرزند آیت‌الله سید محمود طالقانی عصر امروز هجدهم آذرماه در همایش پژوهشی «طالقانی و بیداری اسلامی» در مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر اظهار داشت: آیت‌الله طالقانی مبارزات خود را فقط در چارچوب مرزهای ایران نمی‌دید و برای برخورد با عدم مبارزه با استثمار فراملیتی فعالیت می‌کرد.

وی با بیان این‌که آیت‌الله طالقانی عضو هیئت مدیره تشکل اتحاد مسلمین بود گفت: تشکل اتحاد مسلمین درباره مسائل سیاسی و اجتماعی کشورهای اسلامی اعلام نظر می‌کرد.

فرزند آیت‌الله طالقانی ابراز داشت: در سال 1327 قرار بود اسراییل به رسمیت شناخته شود که میتینگی در تهران علیه آن برگزار می‌شود و چند هزار نفر از جمله آیت‌الله طالقانی، آیت‌الله کاشانی و گروه‌هایی مانند فداییان اسلام در آن شرکت می‌کنند.

طالقانی ادامه داد: شرکت کنندگان در آن میتینگ از دولت وقت درخواست می‌کنند که برای سفر به فلسطین اشغالی به آنها ویزا بدهد تا بتوانند با اسراییل مبارزه کنند.

وی با اشاره به سفرهای آیت‌الله طالقانی عنوان داشت: وی در سال 1331 به همراه مرحوم آیت‌الله کمره‌ای، آیت‌الله زنجانی و حجت‌الاسلام صدر بلاغی به کراچی و یک سفر هم به همراه علامه شیخ یحیی نوری به بیت‌المقدس داشته‌است که در این سفرها بیشتر مسائل استعمار و استثمار صهیونیسم را گوشزد می‌کرد.

فرزند آیت‌الله طالقانی گفت: آیت‌الله طالقانی بعد از ملی شدن کانال سوئز، حمله اسراییل، انگلیس و فرانسه به مصر و حمله هوایی اسراییل به فلسطین، عده‌ای از رجال سیاسی مصر را به مسجد هدایت دعوت کرد و با آنها جلسه داشت که سبب دستگیری وی شد و از او تعهد گرفتند که از محدوده تهران خارج نشود.

طالقانی با بیان این که آیت‌الله طالقانی در جلسه‌ای اسراییل را پوست دوم استعمار عنوان کرد اظهار داشت: آیت‌الله طالقانی فطریه بعد از نماز عید فطر را به جهت کمک به آوارگان فلسطینی و همچنین در آن زمان در یکی از خطبه‌های نماز جمعه فقط درباره فلسطین صحبت می‌کرد.

وی بیان داشت: آیت‌الله طالقانی به مناسبت بمباران فلسطین به‌دست اسراییل در آن زمان، در مسجد هدایت جلسه‌ای را برگزار می‌کند و می‌گوید این‌ها همه مصیبت است و ما همه شیعه مرتضی‌علی(ع) هستیم.

فرزند آیت‌الله طالقانی با تأکید بر این‌که جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب با سه کشور آفریقای جنوبی، آمریکا و اسراییل مشکل داشته‌ است گفت: مشکل ما با آفریقای جنوبی به‌دلیل مسئله آپارتای بود که آن را برطرف کردند و روابط ما از سر گرفته شد.

طالقانی ابراز داشت: در چند سال اخیر اسراییل دست پیش گرفته و درحالی که خودش معاهده  NPTرا قبول ندارد و بمب اتمی ساخته است، با تهدید از ما می‌خواهد فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را کنار بگذاریم.

وی در خاتمه سخنان خود گفت: امروز جمهوری اسلامی اعلام می‌کند که به حماس موشک می‌دهد و با همین موشک‌ها ابهت گنبد آهنین اسراییل شکسته شد./956/پ203/ص

ارسال نظرات