۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۴۹۲۹۵
ولایتی:

ایران پرچم‌دار وحدت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل در تشریح سیاست جمهوری اسلامی ایران در برابر کشورهای اسلامی گفت: ایران از اسلام و اسلام‌گرایی در جهان اسلام حمایت می‌کند و شعار وحدت جهان اسلام را دارد و پرچم‌دار وحدت اسلامی است.
دکتر ولايتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر علی اکبر ولایتی، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل، در دومین روز از کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی پرداختن به بیداری اسلامی را از تکالیف روابط عمومی‌های جهان اسلام دانست و دراشاره به روی‌کرد جهان به دین گفت: اولین رییس جمهور ورشو در گفت‌وگو با من عنوان کرد که انقلاب اسلامی ایران فقط اسلام را احیا نکرده است بلکه دین را در جهان احیا کرده است.

وی پس از اشاره به نگاه شخصیت هایی چون فیدل کاسترو به دین عنوان داشت: به خلاف آنچه که در تاریخ دیده‌ایم در قرن حاضر ما شاهد این هستیم که دین در دنیا احیا شده است.

ولایتی در نقد تفکر رو به انحطاط غرب اظهار داشت: تغییرعلمی اومانیسم غرب، به خدمت گرفتن تمام مردم دنیا برای تامین منافع مردم غرب است و تکرار حرف غربی‌ها توسط ما دیگر کافی است.

وی با اشاره به این که احیا دین در دنیا به برکت احیا اسلام است و توقع هم همین است که در کشورهای اسلامی جز اندیشه‌های اسلامی چیزی پا نگیرد بیان داشت: امروزه در هیچ کشوری از 57 کشور اسلامی غربی وجود ندارد که گرایش به مارکسیسم یا اومانیسم یا سایر تقکرات غربی داشته باشد و اقبالی به آنها باشد و در همه این کشورها احزاب مطرحشان یا اسلامی هستند یا گرایش اسلامی دارند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل در تعریف بیداری اسلامی گفت: بیداری اسلامی یعنی مسلمانان به داشته‌های خودشان تکیه کنند نه به ایدئولوژی‌های عاریتی و غربی.

ولایتی در اشاره به انقلاب مصر عنوان داشت: در انقلاب مصر عنوان می‌شد که این انقلاب پان عربیسم است در حالی که ما در شعارهای انقلابیون مصر عصری از پان عربیسم نمی‌بینیم و این اسمی است که غربی‌ها بر روی این انقلاب گذاشته‌اند تا اسلام آن منتشر نشود و این کاری است که روابط عمومی‌های آن انجام داده‌اند.

وی افزود: مگرمی‌شود مردم پان عربیسم باشند و شعار الله اکبر بگویند و آیا می‌شود که مردم به دنبال پان عربیسم باشند و به یک رییس جمهور مسلمان اسلام گرا رای بدهند.

ولایتی ادامه داد: یکی از وقاهت‌های کشورهای غربی این است که شورای آنها با حمایت دولت‌هایشان در کشورهایی مثل مصر که انقلاب مردمی در آن‌ها صورت گرفته است حضور می‌یابند و با مخالفین انقلاب به‌وقوع پیوسته، ارتباط می‌گیرند و آنها را در جهت ایجاد آشوب تشویق می‌کنند.

وی در رد ترسیم آینده بیداری اسلامی عنوان داشت: در سیاست پیش بینی قطعی نمی‌شود کرد ولی بعضی چیزها مانند نور خورشید واضح است و ما شاهد این هستیم که بیداری اسلامی شروع شده است و منشاء آن هم ایران است و به هر حال اگر در جاهایی مانند غزه مقاومتی صورت می‌گیرد به خاطر حمایت‌های ایران است.

ولایتی در تشریح سیاست جمهوری اسلامی ایران در برابر کشورهای اسلامی گفت: ایران از اسلام و اسلام‌گرایی در جهان اسلام حمایت می‌کند و شعار وحدت جهان اسلام را دارد و پرچم‌دار وحدت اسلامی است.

وی افزود: مسلمانان یک چهارم جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند و اگر با هم متحد باشند می‌توانند یکی از قدرت‌های مطرح در دنیا باشند و این جز در سایه بازگشت به اسلام راه دیگری ندارند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پایان خاطر نشان ساخت: وظیفه ما به عنوان روابط عمومی مسلمان این است آنچه را که مردم و اسلام معتقد است تبلیغ کنیم و از ملامت هیچ ملامت کننده‌ای نهراسیم./959/پ202/ص

ارسال نظرات