۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۱۴۹۳۴۷
در قم؛

مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه سی و پنجمین مرحله استانی مسابقات قرآنی استان قم شب گذشته در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.
همايش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه سی و پنجمین مرحله استانی مسابقات قرآنی استان قم شب گذشته در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی، رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، حجت‌الاسلام شوزب شیری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم، قاریان قرآن کریم، طلاب، فضلا و اقشار مختلف مردم همراه بود.

همچنین در مراسم اختتامیه سی و پنجمین مرحله استانی مسابقات قرآنی پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم‌، مداحان اهل‌بیت(ع) به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد(ع) به سوگواری و روضه‌خوانی در سوگ آن امام بزرگوار پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی سخنران این مراسم در سخنانی به جایگاه قرآن اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم مسائل اخلاقی، تربیتی، روانی و علمی فراوانی وجود دارد و تعلیم، تربیت و عرفانی را که قرآن دارد هیچ کتابی ندارد.

وی افزود: قرآن اصالتا کتاب تربیت است، یعنی اگر قرآن را باز کنیم در آن برای تمام بیماری‌های روحی و روانی افراد دارو وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با تأکید بر خدمت به قرآن گفت: مسیحیان سه هنر، موسیقی، مجسمه سازی و نقاشی را دارند که از نظر اسلام حرام است اما تمام آن‌ها را در خدمت دین خود استفاده می‌کند و مسلمانان نیز دارای سه هنر صوت زیبا، معماری و خطاطی هستند که باید این هنرها را در خدمت به قرآن استفاده کنند.

حجت‌الاسلام شیری سخنران دیگر مراسم نیز از شرکت 27 هزار نفر در مسابقات قرآنی خبر داد و گفت: تعداد شرکت کنندگان در سال گذشته 2 هزار نفر بود.

وی اضافه کرد: ‌زمانی که اندیشه، تفکر و اعتقاد فرد درست باشد مسلما عمل او نیز هر چند با گذشت زمان درست می‌شود از این‌رو باید ما اندیشه و تفکر خود را قرآنی کنیم تا دارای عمل صالحی باشیم./993/پ202/پ

ارسال نظرات