۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۱۴۹۳۵۵
استاد حوزه علمیه:

ابعاد مختلف زندگی و سیره امام سجاد برای همه آموزنده است

خبرگزاری رسا ـ یکی از استادان حوزه علمیه اظهار داشت: جهت‌گیری هر فرد به نسبت آشنایی او با امام سجاد(ع) به سیره آن حضرت نزدیک خواهد بود، مسئولین باید وضعیت و اوضاع جامعه را در نظر بگیرند و وظیفه الهی و اجتماعی خود را انجام دهند و مردم نیز باید رسالت خود را دریافت کنند و با مشی و روش رهبر انقلاب بدانند به کدام طرف باید حرکت کرد.
حجت الاسلام دين پرور

آیت الله سید جمالدین دین پرور، از استادان حوزه علمیه تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: ابعاد مختلف زندگی و سیره امام سجاد(ع) برای همه آموزنده است، اطاعت و بندگی و توجه به خدا به گونه‌ای که نام ایشان زین‌العابدین یعنی زینت عبادت کنندگان بود را می‌توان به عنوان رکن زندگی آن حضرت نام برد.

وی با اشاره به وجود بحران در زمان امام چهارم گفت: در آن زمان امام سجاد(ع) با وجود این‌که همانند یک زندانی بودند از هدایت مردم و رشد آن‌ها به سمت حق تعالی دست برنداشتند چرا که دعاهای ایشان جنبه اخلاقی و تربیتی دارد و آن‌ها را برای مردم بیان می‌کردند.

آیت الله دین‌پرور افزود: در زمان شهادت امام حسین(ع) که اوج قدرت امویان بود و مردم همه مرعوب آن‌ها شده بودند حکومت تصمیم داشت تا به این شرایط سامانی دهد و امام سجاد(ع) را به رنگ خودش در بیاورد اما امام سجاد(ع) هرگز همراه آن‌ها نبودند و به مبارزه منفی علیه حکومت پرداختند.

استاد حوزه با توجه به وضعیت کنونی قوای سه‌گانه و روابط بین آن‌ها اذعان داشت: جهت‌گیری هر فرد به نسبت آشنایی او با امام سجاد(ع) به سیره آن حضرت نزدیک خواهد بود، مسئولین باید وضعیت و اوضاع جامعه را در نظر بگیرند و وظیفه الهی و اجتماعی خود را انجام دهند و مردم نیز باید رسالت خود را دریافت کنند و با مشی و روش رهبر انقلاب بدانند به کدام طرف باید حرکت کرد.

وی در پایان به رابطه امام سجاد(ع) با خانواده خود اشاره کرد و گفت: این رابطه به ویژه رابطه ایشان با خانمی که نقش مادری ایشان را بعد از رحلت مادر گرامیشان بر عهده داشتند نشان دهنده این است که همواره احترام خانواده را باید حفظ کرد و در رعایت اخلاق و ادب نسبت به ایشان کوتاهی نکرد./9598/ت303/ص

ارسال نظرات