۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۴۹۵۲۳
امام جمعه شبستر:

تداوم برنامه‌های تهذیبی مدارس علمیه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده گفت: توجه و تأکید بر اجرای برنامه‌های مدون و منظم اخلاقی و تهذیبی در کنار برنامه‌های آموزشی حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در دراز مدت نتایج بسیار مهمی به دنبال خواهد داشت.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی محمدزاده، معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان شرقی، امروز در گردهمایی معاونان تهذیب مدارس علمیه آذربایجان شرقی در تبریز اظهار داشت: طراحی، استقرار و بهسازی نظام جامع تربیتی و تهذیبی و همچنین سامان‌دهی، ارتقا و توسعه امور تربیتی و تهذیبی حوزویان و خانواده‌های ایشان بایستی مورد پیگیری و توجه باشد.

 

وی همچنین سیاست‌گذاری اجرایی، برنامه‌ریزی، هماهنگ‌سازی، نظارت و ارزیابی امور تربیتی و تهذیبی حوزه‌های علمیه، در چارچوب سیاست‌های کلان و مصوبات شورای عالی حوزه را از وظایف معاونان تهذیب در مدارس علمیه برشمرد و گفت: برنامه‌ریزی برای ترویج و تعمیق معنویت و زی طلبگی حوزویان ضرورتی انکار ناپذیر در حوزه است.

 

حجت الاسلام محمدزاده خواستار طراحی دوره‌های کوتاه‌مدت دانش‌افزایی و مهارتی استادان اخلاق در مدارس علمیه شهرستانی شد و گفت: فعالیت مشاوران اخلاقی و تحصیلی نیز بایستی مورد توجه مدیران حوزه قرار گیرد، چراکه رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های فکری و خانوادگی طلاب عاملی مهم در ارتقای بینش عقیدتی و تحصیلی آنان محسوب می شود.

 

وی همکاری با سایر معاونت‌ها در تعیین شاخص‌ها و معیارهای اخلاقی گزینش کادر علمی و اجرایی را خواستار شد و افزود: برای ارتقای سطح کیفی آموزش و برنامه‌های فرهنگی و اخلاقی خود نیازمند آسیب‌شناسی مستمر تربیتی و تهذیبی طلاب و ارائه راهکارهای بهبود وضعیت هستیم.

 

امام جمعه شبستر ارتقای مهارت‌های زندگی، نهادینه‌شدن مکارم اخلاقی در زندگی فردی و اجتماعی، تعمیق بینش عقیدتی طلاب و استادان، آشنایی حوزویان با زی‌طلبگی، برنامه‌ریزی به منظور ارتقای ارزش های معنوی و اخلاقی در حوزه را از دیگر وظایف معاونان تهذیب در مدارس علمیه دانست و گفت: برنامه‌های تهذیبی حوزه نباید به صورت مقطعی و یا مناسبتی برگزار شود.

 

وی با تأکید بر برررسی، تدوین و گزارش وضعیت اخلاقی طلاب تصریح کرد: توجه و تأکید بر اجرای برنامه‌های مدون و منظم اخلاقی و تهذیبی در کنار برنامه‌های آموزشی حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در دراز مدت نتایج بسیار مهمی به دنبال خواهد داشت.

 

همچنین حجت الاسلام اسماعیلی، معاون تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه استان در سخنانی به تشریح برخی از مشکلات و موانع موجود در اجرای برنامه های تهذیبی در مدارس علمیه استان پرداخت و حضور استادان برجسته اخلاق در جمع طلاب را مورد تأکید قرار دارد./935/پ202/س

ارسال نظرات