۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۴۹۶۶۸
حجت الاسلام ذوالنور:

طرح وحدت ملی مطلوب افرادی است که در بین مردم جایگاهی ندارند

خبرگزاری رسا ـ یک فعال سیاسی با تاکید بر این که در جامعه اسلامی ما وحدت ملی وجود دارد، تصریح کرد: مردم ما اهل بصیرت و تشخیص هستند و هر فردی که به آرمان ها نزدیک تر باشند را برمی گزینند.
طرح وحدت ملی مطلوب افرادی است که در بین مردم جایگاهی ندارند

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در واکنش به طرح وحدت ملی که از سوی برخی شخصیت ها و گروه ها مطرح شده است، با بیان این که مردم وحدت داشته و دولت‌های جمهوری اسلامی بر مبنای وحدت ملی هستند، گفت: هر شخصی را که مردم انتخاب کنند همان دولت وحدت ملی است.

 

وی مردم را حامی اشخاصی دانست که مسیر حرکت شان اهداف و آرمان‌های انقلاب است و اظهار داشت: در مقابل افرادی که از نظام جدا هستند، مردم از آنها پشتیبانی نمی‌کنند و این که اسم دولت وحدت ملی را برای خود انتخاب کنند چیزی را عوض نمی‌کند.

 

جانشین پیشین نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: مسیر انقلاب برای تمام گروه‌های سیاسی باز بوده و آرمان‌های انقلاب نیز مشخص هستند، بنابراین هر گروهی می‌تواند در چارچوب‌ این آرمان‌ها و اهداف‌ به میدان آمده و رقابت کند و خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد.

 

وی ملت ایران را اهل بصیرت و تشخیص دانست و با بیان این که مردم هر کسی را که به آرمان ها نزدیک تر ببینند او را انتخاب می‌کنند، ابراز داشت: بنابراین کسانی که در جامعه جایی نداشته و مطرود مردم واقع شده‌اند و احساس می‌کنند به تنهایی وزنی ندارند که به میدان بیایند امروزه تحت لوای وحدت ملی موضع می‌گیرند.

 

حجت الاسلام ذوالنور اضافه کرد: وحدت ملی در کشوری مطرح می‌شود که آن کشور مواجه با بحران و اتفاق خاصی بوده باشد و گروه‌ها برای رسیدن به هدف مشترک از اهداف خود بگذرند اما هم اکنون در جامعه گسل و پراکندگی دیده نمی‌شود که برخی بخواهند چنین شرایطی را در افکار عمومی القاء کنند، بنابراین این موضوع از پایه بی‌جا بوده و جایگاهی ندارد.

 

وی با اشاره به این که تمامی مردم منسجم و یکپارچه بوده و آرمان‌ها و اهداف انقلاب مسیر را روشن کرده است، بیان داشت: اما مردم از عملکرد یکی از جریان‌های سیاسی راضی نبوده و به آنها اقبال و توجه نمی‌کنند که این مسأله نیازی به بحث وحدت ملی ندارد.

 

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به شرط‌گذاری برخی از گروه‌های سیاسی برای ورود به انتخابات اشاره کرد و این مسأله را توجیهی برای شکست آینده آنها دانست و گفت: این افراد احساس می‌کنند اگر در انتخابات شرکت کنند رأی و اقبال لازم را در بین مردم نخواهند داشت، بنابراین دست به این اقدامات می‌زنند.

شرط گذاری اصلاح طلبان چیزی را تغییر نمی دهد

 

وی افزود: همچنین باید گفت چاره‌ای جز آمدن به صحنه ندارند و اگر حاضر نشوند حیات سیاسی آنها تهدید می‌شود زیرا تمام سرخط‌ هایشان را از دست داده و عناصر و نیروهای آنها سرخورده و پراکنده می‌شوند و این یعنی اگر شرکت در انتخابات منجر به قدرت هم نشود یک رزمایش و برنامه‌ حفظ انسجام برای جریان‌های سیاسی به حساب می‌آید.

 

حجت الاسلام ذوالنور علت دیگر مشروط کردن حضور از سوی برخی جریان‌ها را اخذ امتیاز بیشتر از نظام و زیاده‌خواهی عنوان کرد و اظهار داشت: در جمهوری اسلامی مانعی جز موانع قانونی وجود ندارد و قانون اساسی شرایطی را برای کاندیدا مقرر کرده که احراز آنها بر عهده شورای نگهبان است.

 

وی در پایان بیان داشت: چنانچه شخص یا اشخاصی در فتنه شرکت داشته و خارج از چارچوب‌ های نظام حرکت کرده‌اند مسلما نخواهند توانست در رأس نظام قرار گیرند و افرادی که با آرمان‌ها و اعتقادات مردم و انقلاب همراه نباشند و حداقل لازم شرایط را نتوانند کسب کنند تأیید نمی‌شوند و شرط گذاری آنها چیزی را تغییر نمی‌دهد./908/تن302/ج

ارسال نظرات