۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۱۴۹۸۶۹
آیت الله موسوی جزایری:

دبیرخانه جشنواره مدهامتان دائمی شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهواز در آیین اختتامیه هشتمین دوره از مسابقات سراسری مدهامتان خواستار راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره مدهامتان شد.
آيت الله موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شب گذشته در آیین اختتامیه هشتمین دوره از مسابقات سراسری مدهامتان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) «مبنی بر این که برترین های امت من حاملان قرآن و اصحاب لیل هستند» ابراز داشت: شب میدان مسابقه، برای فضیلت و تقرب به خدا است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره مدهامتان در خوزستان را خواستار شد.

استاد درس خارج فقه و اصول  حوزه علمیه به تفسیر حدیث ذکر شده پرداخت، اذعان داشت: مقصود از حاملان  قرآن این نیست که انسان قرآن را به دست گیرد و آن را حمل کند بلکه منظور حمل معانی و مفاهیم قرآن است که این مفاهیم دارای درجات و مراتبی است.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: در این مسابقات نباید تنها به برگزاری مسابقه اکتفا کرد، بلکه باید در تدبر در قرآن و حمل معنوی آن نیز رقابت کنیم؛ چرا که قرآن تأکید بسیاری بر تفکر و تدبر در قرآن کرده است و  اسلام دین تفکر، دلیل و برهان است.

آیت الله موسوی جزایری اساس فلسفه اسلام را قرآن دانست و عنوان کرد: هنر ملاصدرا این بود که با بهره گیری از فلسفه ارسطویی و مشا و مطابقت آن با قرآن توانست فلسفه اسلامی را از متن قرآن خارج کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: علامه طباطبایی،  صاحب تفسیر المیزان در زمان حیات خود با برگزاری جلساتی اقدام به مقایسه فلسفه غرب با فلسفه اسلامی کرد و کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم نتیجه همان جلساتی است که علامه طباطبایی با بزرگان تشکیل می داد.

وظیفه خوزستان در افزودن ظرفیت قرآنی کشور دو چندان است

وی با اشاره به چشم انداز تعیین شده جهت ایجاد جامعه قرآنی از سوی مقام معظم رهبری ابراز داشت: کشوری که انقلاب اسلامی بزرگی را پشت سر گذاشته و اکنون می خواهد به الگویی برای دیگر انقلاب ها تبدیل شود باید از ظرفیت های قرآنی بالایی برخوردار باشد.

آیت الله موسوی جزایری وظیفه خوزستان که دروازه ورود تشیع بوده و زبان بسیاری از مردم آن زبان قرآن است را در افزودن ظرفیت قرآنی کشور دو چندان دانست./9464/پ202/س

ارسال نظرات