۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۴۹۸۷۴
وزیر ارشاد:

پیروی از دستورات قرآن راه برون رفت کشورهای اسلامی از مشکلات است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که انقلاب اسلامی مسیری برای بازگشت جامعه به قرآن بود ابراز داشت: راه برون رفت کشور های اسلامی از بحران، پیروی از دستورات قرآن است.
وزير ارشاد

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شب گذشته در آیین اختتامیه هشتمین دوره از مسابقات سراسری مدهامتان با بیان این که قرآن میزان حق و باطل است و این ویژگی در همه آیات آن مشاهده می شود ابراز داشت: امیدواریم جشنواره سراسر مدهامتان هر سال به صورت پرشور تر برگزار و جمع بسیاری از جوانان مساجد سراسر کشور را زیر پوشش قرار دهد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: اگر کسی به قرآن تمسک کند می تواند در تاریکی ها و فتنه ها راه صحیح از باطل را تشخیص دهد.

 

وی با اشاره به صدور حکم معاونت امور قرآن و عترت در وزارت ارشاد اظهار داشت: این اقدام نشان دهنده رویکرد این وزارتخانه در عرصه قرآن و عترت است و مایه مباهات و افتخار وزارت ارشاد است که در خدمت توسعه و ترویج قرآن و فراگیر کردن آموزه‌های آن قرار گیرد.

 

حسینی با بیان این که انقلاب اسلامی مسیری برای بازگشت جامعه به قرآن بود، ابراز داشت: راه برون رفت کشور های اسلامی از بحران، پیروی از دستورات قرآن است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که استان خوزستان از فعال ترین استان‌ها در عرصه فعالیت‌های فرهنگی،‌ هنری،‌ دینی و قرآنی است ابراز داشت: استقبال مردم از این فعالیت ها و اقدامات نشانگر باور و اعتقاد مردم این مرز و بوم نسب به خاندان اهل بیت را بازگو می کند.

 

وی با اشاره به برنامه‌های شبکه های ماهواره ای در زمینه ایجاد شبهه در مقابله با آموزه‌های اسلامی اظهار داشت: این برنامه‌ها نشانگر خشم روزافزون دشمنان از رشد اسلام در جهان غرب است، از این رو مسؤولیت مسلمانان در قبال این توطئه ها بیشتر می شود و ما باید در معرفی قرآن و اهل‌بیت(ع) فعالیت بیش تری نسبت به گذشته انجام دهیم.

 

حسینی با اشاره به ساخت فیلم دیگری در اسپانیا با عنوان رسول بی گناه از سوی یک پاکستانی از اسلام برگشته ابراز داشت: او به طور صریح و در پناه شعار دروغین آزادی بیان گفته که من با الهام گرفتن از فیلم آمریکایی برائت مسلمانان تصمیم به ساخت این فیلم گرفتم.

 

وی با اشاره به جلسه هفته گذشته شورای فرهنگ عمومی کشور ابراز داشت: در این جلسه مطرح شد تا هر استان اهتمام بیشتری نسبت به معرفی یکی از امامان معصوم داشته باشد و این معرفی را در سالروز شهادت و ولادت خلاصه نکنیم.

 

حسینی بر معرفی علمای بزرگ کشور تأکید کرد و گفت: برگزاری کنگره های بزرگ با نام و یاد علمای اسلامی به احیای آثار این بزرگان و آشنایی جوانان با پیشینه اسلامی کمک می‌کند و در این راستا اسفندماه سال جاری مراسم باشکوهی در معرفی آیت الله سید نعمت‌الله جزایری در خوزستان برگزار خواهد شد./9464/پ203/س

ارسال نظرات