۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۵۰۰۷۴
حجت الاسلام رسایی با اشاره به طرح قانون انتخابات:

انگیزه ها بیشتر سیاسی است تا کارشناسی

خبرگزای رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که انگیزه های موجود در طرح اصلاح قانون انتخابات بیشتر سیاسی است تا کارشناسی، گفت: قانون انتخابات نقایصی دارد،‌ اما وصله و پینه کردن قوانین مشکلات را بیشتر می کند.
حجت الاسلام حميد رسايي

حجت الاسلام حمید رسایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تصویب کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس شورای اسلامی، گفت: قانون انتخابات قطعا نقایصی دارد و محتاج اصلاح است، اما وصله و پینه کردن قوانین مشکلات را بیشتر می کند.

حجت الاسلام رسایی با اشاره مغایرت بعضی از بندهای این طرح با قانون اساسی، ابراز داشت: در طرح فعلی اصلاح قانون انتخابات دو ماده جنجالی وجود داشت که این دو ماده به نوعی تفسیر قانون اساسی محسوب می شد، این در حالی است که تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است.

وی اضافه کرد: این طرح با ده اصل از قانون اساسی مغایرت دارد، یکی از این مواد ماده سی و پنجم بود که مجلس آن را پذیرفته و حذف کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: پیش بینی ما این است که شورای نگهبان طرح مربوط به  هیئت عالی اجرایی انتخابات را که مغایر با بعضی از اصول قانون اساسی است، رد می کند.

وی با اشاره به اصرار فراکسیون رهروان ولایت بر این مساله، ابراز داشت: من خیلی انگیزه‌های کارشناسی را در این اصرارها نمی بینم و بیشتر انگیزه‌های سیاسی باعث اصرار بر تصویب این قانون است.

حجت الاسلام رسایی خاطرنشان ساخت: باید رجل سیاسی در قانون اساسی مشخص تر، معین تر و مصداقی تر تصریح و تبیین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که قانون مطبوعات در سیر خود وصله پینه شد و دیگر کشش و جوابگوی نیاز ها نبود، اظهار داشت: همان گونه که  نظام جامع رسانه ها در مجلس هشتم تصویب شد نظام جامع قانون انتخابات راه حل اصلی حل مشکلات است. /929/ت302/ج

ارسال نظرات