۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۵۰۱۴۳
خبرگزاری فرانسه:

نظام بشار اسد در سوریه پابرجا است

خبرگزاری رسا ـ خبرگزاری فرانسه در گزارشی تاکید کرد که علیرغم پیش بینی کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی مبنی بر سقوط قریب الوقوع بشار اسد، دولت سوریه همچنان پابرجاست.
a

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری فرانسه نوشت: باوجودی که مخالفان سوری اکنون بخش هایی از خاک سوریه را در کنترل دارند و به مرکز"دمشق" پایتخت حمله کرده اند، نظام "بشار اسد" رییس جمهوری این کشور تاکنون به رغم پیش بینی های غرب درمورد سقوط قریب الوقوع آن، همچنان پابرجا است.

 

براساس این گزارش تحلیلگران می گویند تازه ترین پیش بینی ها ازسوی مقامات غربی و حتی یک دیپلمات ارشد روسیه، بازتاب این واقعیت است که مخالفان درحال پیشروی هستند اما نه تاحدی که رژیم درآستانه فروپاشی باشد.

 

باراه میکائیل" یک محقق در موسسه ی روابط بین المللی و گفت وگوی خارجی اسپانیا که به طور مستقل عمل می کند، گفت: دولت سوریه تنها با یک کودتا ازطریق مداخله خارجی یا گسترش عظیم حمایت تدارکاتی مخالفان توسط کشورهای خارجی سقوط خواهد کرد. وی تصریح کرد: ارتش و ساختار نهادی رژیم سوریه حتی باوجود ضربه هایی که به آن وارد شده مانند حمله هفته گذشته در "دمشق" که در جریان آن وزیر کشور مجروح شد، صدمه چندانی ندیده است.

 

خبرگزاری فرانسه تاکید کرد ارتش سوریه به رغم ازدست دادن برخی از مقامات و پیوستن آنان به مخالفان، همچنان قادر به حفاظت از بخش عظیمی از خاک این کشور از"دمشق" گرفته تا سواحل آن است.اما تشکیلات نظامی - امنیتی سوریه تضعیف شده است بطوریکه بمب گذاری های متعدد خودروها در "دمشق" نشانه ی آن است./982/ب102/ک

ارسال نظرات