۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۵۰۱۶۹
وزیر ارشاد:

تأکیدات رهبر انقلاب سبب پیشرفت علمی و پژوهشی کشور شده است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را عامل پیشرفت علمی و پژوهشی کشور دانست.
2/ حسيني وزير ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با هفته پژوهش مراسم تقدیر از پژوهشگران نمونه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدباقر خرمشاد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دوشنبه 27 آذرماه در حسینیه الزهرا(س)‌ این سازمان در تهران برگزار شد.

سید محمد حسینی، وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی با بیان این که در کشور نیازمند رابطه دوسویه بین پژوهشگران و مدیران هستیم، گفت: گاهی دیده می‌شود اقدامات صورت گرفته ناظر به نیازهای جامعه نیست، حال آن که مدیرانی که مشغول کارهای اجرایی هستند باید مشکلات راه را بیان کرده و محققان در مورد آن‌ها تحقیق کرده و بتوانند مشکلی از مشکلات را حل کنند.

وی افزود: کشوری که می‌خواهد مستقل و پیشرفته باشد باید نخبگانش اهل تحقیق و پژوهش بوده و راه‌های تازه را بیابند؛ همچنین دیگر نمی‌توان وابسته به تولیدات علمی غرب بود زیرا هرگاه منافع آنها اقتضا کند دیگران را از آن بی‌بهره می کنند، به عبارتی می‌توان گفت این تحریم‌ها خود یک توفیق اجباری است و اگر تأکیدهای مقام معظم رهبری در تولید علم و تحقیقات نبود تا این حد پیشرفت مشاهده نمی‌شد.

در ادامه خرمشاد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ضرورت‌های فرهنگی اشاره کرد و با بیان این‌که آن‌چه بیش از هر زمانی ضرورت دارد بحث پژوهش است، اظهار داشت: کارهایی که برخی دوستان در این زمینه شروع کرده‌اند آغاز یک راه طولانی است و باید گفت جمهوری اسلامی ایران در حال رشد و گسترش روابط خود با کشورهای خارجی است.

وی اضافه کرد: باید به سمت خصوصی شدن شرکت‌ها گام برداریم، زیرا شرکت‌های خصوصی را نمی‌توان در مرزها گنجاند و یکی از مباحثی که به صورت مستقیم از این قضیه منتفع می‌شود تجارت و روابط اقتصادی است و با کمی دقت درمی یابیم یکی از نقاط قوت اقتصادی ترکیه این بود که توانستند شرکت‌های خصوصی خود را ساماندهی کنند.

همچنین در پایان این مراسم آیین رونمایی از کتاب‌هایی همچون جامعه و فرهنگ تایلند، سازمان‌های فرهنگی بین‌المللی و شیوه تعامل با آ‌نها، مسلمانان بریتانیا و سلفی‌ها، به همراه اهدای جوایز به پژوهشگران نمونه این سازمان از سوی وزیر ارشاد فرهنگ اسلامی انجام شد. /908/پ203/ج

ارسال نظرات