۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۵۰۲۲۳
سخنگوی قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرنگاران:

کیفر خواست مهدی هاشمی به زودی صادر می شود

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری با اشاره به پرونده مهدی هاشمی گفت: برای این فرد قرار مجرمیت صادر شده و به‌زودی کیفرخواست صادر می‌گردد و اگر در لایحه دفاعی مشکلی پیش‌نیاید پرونده به دادگاه ارسال شده و تعیین تکلیف نهایی انجام می‌شود.
حجت الاسلام محسني اژه اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری، با ابراز تاسف از قتل عام حدود 30 نفر از جمله کودکان در یک دبستان در آمریکا، گفت: مسؤولان مدعی امریکا نسبت به این‌گونه جنایات هیچ‌گونه اقدام مناسبی را انجام نمی‌دهند و نمی توانند امنیت را در کشورشان برقرار کنند و از این‌ جنایت‌های بزرگ و فجیع جلوگیری کنند، آمریکای مدعی که نمی‌تواند این‌گونه امنیتی در سرزمین خود برقرار کند می‌خواهد امنیت سایر کشورها را دنبال کند؟

وی در ادامه از جدیت دستگاه قضا و نیروی انتظامی در برخورد با مفسدین، اشرار یا کسانی که امنیت جامعه را برهم می‌زنند، خبر داد و گفت: قوه قضاییه از نیروی انتظامی درخواست کرده که به عنوان ضابط قضایی نسبت به این‌گونه موضوعات تلاش بیشتر و حساسیت لازم را داشته باشد تا کسانی که با جرایم خشن، شرارت و اخلال در نظام اقتصادی مردم اقداماتی انجام می دهند دستگیر و مجازات شوند.

حجت الاسلام اژه‌ای با تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی جهت دستگیری افراد شرور، گفت: امیدواریم دادستان تهران در رسیدگی به پرونده این افراد سرعت عمل لازم را داشته باشد و بایستی متناسب با جرم مجازات شوند.

سخنگوی قوه قضاییه اذعان داشت: در هفته‌ها و ماه‌هایی که گذشت برخوردهای موثری با اخلا‌گران در نظام ارزی و اقتصادی کشور انجام گرفت،این امر باید استمرار پیدا کند تا کسی اجازه ندهد با قصد سودجویی و یا همراهی با دشمن در شرایطی که مردم نیازمند مایحتاج هستند بازار را آشفته کند،در این خصوص افرادی دستگیر شدند، پرونده برخی افراد نیز آماده محاکمه است.

وی در خصوص علت تاخیر رسیدگی به پرونده اخلالگران اقتصادی، گفت: پرونده این افراد به بانک مرکزی و وزارت دارایی سپرده شده است تا مشخص شود چه تعداد از اقدامات آنها اخلال‌گرایانه بوده است، اگر بانک مرکزی و وزارت دارایی پاسخ این درخواست را بدهند این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام اژه‌ای اظهار داشت: به تازگی افرادی سودجو اقدام به قاچاق ارز و طلا داشته‌اند که نیروی انتظامی و دادستان در حال پیگیری این اقدامات هستند، در شهرهایی از جمله شیراز، اصفهان و بندر عباس این افراد به دام افتادند و هشدار می‌دهم که افراد برای سوء استفاده مالی بیشتر و یا به بهانه‌های دیگر برای خود ایجاد مشکل نکنند چراکه مقابله با این افراد جدی و مجازات سنگینی را به همراه خواهد داشت.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اشرار و همه کسانی‌که امنیت داخلی و خارجی کشور را به هم می‌زنند و با دشمن همکاری دارند و یا در جنگ نرم علیه نظام مشارکت دارند باید بدانند که مردم خوب و انقلابی و شهید داده ما تحمل نمی‌کنند که کسانی با همکاری دشمن قصد لطمه زدن به کشور را داشته باشند.

وی افزود: گاهی اوقات ممکن است یک فرد و یا گروهی محارب خوانده شود، لازمه این عنوان برای یک گروه این نمی‌باشد که تک‌تک اعضای این گروه سلاح به دست ایجاد اخلال کنند؛ اگر فردی با استفاده از سلاح سرد و سلاح گرم ترس و اخافه در درون مردم ایجاد کند و یا یک گروهی علیه نظام برخیزند و سبب شوند که در مردم هراس و ترس ایجاد شود حتی اگر تک‌تک اعضای گروه سلاح به‌دست نباشند این گروه محارب خواهد بود.

حجت الاسلام اژه‌ای در ادامه همچنین با اشاره به پرونده مهدی هاشمی گفت: روز گذشته مهدی هاشمی با قرار وثیقه ده میلیارد تومانی آزاد شد، این فرد روز سوم مهر ماه دستگیر و پس از هشتاد و چهار ساعت بازداشت موقت در پایان روز 26 آذر آزاد شد، برای این فرد قرار مجرمیت صادر شده و به‌زودی کیفرخواست صادر می‌گردد و اگر در لایحه دفاعی مشکلی پیش‌نیاید پرونده به دادگاه ارسال شده و تعیین تکلیف نهایی انجام می‌شود.

وی در پایان در خصوص مرخصی افراد محکوم در زندان افزود: در یک سازمان ‌زندان‌ها بر اساس رفتار فرد زندانی تشخیص می‌دهد که فرد محکوم لایق دریافت مرخصی می‌باشد و با تایید نظر قاضی ذی ربط و مجری حکم این امر میسور می‌شود، در حالتی دیگر فرد محبوس شفاهی و یا کتبی درخواست مرخصی کرده و دادستان با استدلال‌های خاص خود به میزانی که تشخیص می‌دهد برای او مرخصی صادر می‌کند، در حالت دیگر نیز اگر بستگان فرد محکوم این درخواست را داشته باشند و متهم با درخواست موافقت داشته باشد و صحت این امر برای دادستان مشخص شود جواز مرخصی صادر می‌گردد؛ چندی پیش پدر فرد محکومی از ریاست سازمان درخواست مرخصی کرده بودند که این درخواست بنا به عدم موافقت متهم رد شد./9598/پ202/ج

ارسال نظرات